Chakrakullen

När kattungarna började komma och jag såg att det blev 8 stycken bestämde jag mig fort för att temat skulle bli olika chakran.
 
Man har flera chakran i kroppen, men man pratar oftast om dessa 7. Mer information finns att läsa här.
 
Ellas första kull var jobbig (jag har skrivit mera om det här). 
 
Pappa kallas för Trisse
 
o mamma är Ella
 

1. Muladhara

Kallas även för Rotchakrat.

Läge: Längst ned vid änden av ryggraden

Färg: Röd

Tyvärr blev Muladhara vår första ängel.

 

2. Svadhisthana (Luna). Hona: f 24, födelsevikt 64 g

Kallas även för Navelchakrat.

Plats: i den övre bäckenområdet, ungefär två fingrar nedanför naveln

Färg: Orange

 
3. Manipura (Majken). Hona; f 24, födelsevikt 70 g (Majken bor på foder i stan och har fått Fjärilskullen 161025)

Kallas även för Solar Plexus Chakrat

Plats: ovanför naveln, Belos, mjukbens strukturen i bröstet

Färg: Guld (gul)

Det var vid 3 veckor som jag bestämde mig för att behållla Majken, men på foder. O det är väl inte så konstigt då man ser detta kort och jag har inte ångrat mig. 


På detta kort är Majken ca 1 år o 4 månader och hennes första kull har ganska precis kommit.

 

4. Anahata (Juno). Hona: f 24, födelsevikt 74 g.

Kallas även för Hjärtchakrat

Plats: bröst, mellan brösten

Färg: Grön

Hona: SIB f 24.

 
 
5. Vishuddha (Hjärta). Hane: n 09 24, födelsevikt: 60 g. Hjärta var enda hanen o vi fick i början stödmata honom lite.

Kallas även för Halschakrat.

Plats: Halsen, vid basen av halsen där du kan se en liten grop.

Färg: blå (ljusblå)

 

6. Ajna

Kallas även för Tredje ögat.
Plats: mellan ögonbrynen vid roten av näsan

Färg: Indigo (mörkblå)

Ajna blev vår andra ängel.

 

7. Sahasrara (Cleo). Hona: f 24, födelsevikt: 59 g.

Kallas även för Kronchakrat.

Plats: på toppen av huvudet

Färg: Purpur (Violett)

 
 

8. Tejas

Kallas även för Aura.

Plats: utanför kroppen

Färg: regnbågens alla färger

Tejas har jag berättat om här och Knorris blev vår tredje ängel.


På slutet blev dom väldigt livliga när det var dags att ta kullkort så det blev många såna här bilder. 

 
 
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara

Kommentera här: