Vilket kaos det blev

Ella hade en snabb, intensiv och jobbig förlossning och det har inte bara varit en dans på rosor sen dess. En del har jag berättat om här, och del två har jag berättat om här.
 
Hela torsdagen var lugn och jag hade tid att bearbeta bilder och lägga ut inlägg på bloggen. To kväll går jag i säng, tittar till Ella 2 gånger under natten, samt går upp 8.30. Från det att jag tittade till henne kl 06 till 8.30 hade Ella blivit orolig. Vi var 2 stycken som fick hålla fast henne för att ungarna skulle få dia, Ella var så orolig och hade inte ro att stanna kvar.
 
Hon tvättade sig hela tiden i rumpan o luktade urin, så jag misstänkte urinvägsinfektion. Vi plockade in en till sandlåda och hon gick dit, krafsade och stod upp men inget hände, ny krafs och innan hon hann försöka igen pep en ungarna så hon gick direkt till småttingarna.
 
Efter att till slut ha kommit fram till en veterinär skrev han ut antibiotika som jag sen for och hämtade. Maken jobbar hela helgen så vi bad äldsta sonen komma hem och hjälpa till. För vi behövde vara 3 personer som kunde hjälpa till, i alla fall i går morse.
 
Vi badade Ella, med schampoo, såklart bara rumpa och byxor, så att det inte skulle lukta kiss. För det satt i ordentligt och när Ella hade fått flytta kullen så tog det inte lång stund innan hon tyckte att det luktade för mkt o ville flytta igen.
 
Ett par timmar efter första medicinen getts blev hon till slut lugnare. Hon valde då att flytta från sin villa, dvs bolådan, till en lägenhet, i detta fall en transportbur.
 
Där har hon nu legat och det har gått bra. I skrivande stund har Ella fått 3 doser av medicinen och det har funkat bra. Jag har för säkerhets skull legat i vardagsrummet inatt för att kunna hjälpa till, om hon skulle bli lite orolig, men det har funkat över förväntan.
 
Upp på morgonen för att få hjälp av maken att stödmata en kattunge och sen fick Ella tillbaka sin bebis.
 
Eftersom allt lugnat ner sig så for äldsta sonen hem, men jag är så glad att han kunde komma ut. Detta trots att han får jobbiga problem med sin kattallergi.
 
Ella blev så glad att se äldsta sonen att hon hela tiden gick och buffade mot honom, ja även mot mig. Satte man ner en hand så kom Ella direkt och skulle gosa.
 
Vår fina, fina, underbara Ella Bella Bus. Vilken otrolig jobbig start hon har haft på sin första kull.
 
Dom här korten är från "villan", dvs bolådan.
 
Katter är verkligen olika, för där Ella bor nu är där vi hade bolådan allra första kullen, dvs Vänskapskullen. Jivara tyckte inte om det stället så vi flyttade bolådan medan Ella verkar föredra att bo nedanför ett stort fönster.
 
I den här "lägenheten" bor nu Ella och kullen och det går alldeles utmärkt tycker Ella. Tom att äta där inne ibland.
 
 
 
1 Anna H:

skriven

Skönt att allt verkar ordna sig till slut (peppar peppar). Och så tufft med den röda bläsen som en av ungarna verkar ha fått!

Kommentera här: