Hipp hipp hurra för Änglakullen

Inte nog med att Marussia fyller 9 år idag, för exakt 7 år sen fick Marussia sin första kull, Änglakullen.
 
Det blev 5 kattungar i hennes första kull och det blev 3 hanar och 2 honor. Alla fick namn efter änglar och alla fick sen nya namn.
 
Först var Shekinah, som döptes om till Kiara, som alltför tidigt gick över Regnbågsbron.
 
Linslusen Dolce - som älskade när det var dags för Marussias kattungar att fotas.
 
Hemma hos sin fina familj
 
 
Som nummer 2 föddes Anael. Han kallas numera för Lufsen.
 
Återigen är Dolce med vid fotandet. Jag vet inte om hon vill ha koll på kattungarna ell om hon vill vara modell.
 
Vi hade ett tag ett klätterträd i hallen, ett enkelt som min man hade byggt. Kattungarna älskade det och for upp och ner. Lufsen var helt galen, han hoppade rakt ner från klätterträdet (från översta hyllan, direkt under taket), ner på golvet. Det fortsatte han med även sen han kom till sitt nya hem.
 
 
Som nummer tre föddes Galgaliel. Hon kallas numera för Lady.

 
 
Lady och Lufsen lekte alltid ihop, sov gärna ihop etc. Därför blev vi väldigt glada när dom fick följas åt till samma köpare. Där har dom det väldigt bra o trivs med livet. Tack A, det betyder väldigt mkt att dom kunde följas åt.
 
 
Som nummer fyra föddes Michael. Han kallas numera för Picasso och bor ihop med sin fina storebror, Dumle. Dumle förlorade sin bror och blev väldigt olycklig. Så när Picasso flyttade dit o vi har hälsat på honom så har han alltid bevakat oss så att vi inte ska försöka ta hem Picasso igen.

 
Så här går Dumle och bevakar oss.
 
 
O slutligen föddes Raphael. Vid den här tidpunkten var jag själv under förlossningen, då mina medhjälpare hade antingen gått i säng ell farit hem. Det var bara jag och Marussia som vid denna tidpunkt var lite trött och slut. Så jag hjälpte fram Raphael och han var en väldigt speciell hane för mig.

Jag valde att sätta Raphael på foder, där han döptes om till Finkel - oftast med det extra smeknamnet "livsnjutaren" för det var vad Finkel var. Tyvärr gick han oxå över Regnbågsbron på tok för tidigt....
 
Här tränar han på att charma damerna - även om han är väldigt ung här.
 
Dolce gillade verkligen Raphael. Hon låg gärna och myste med honom.
 
 Stort grattis till Lady, Lufsen och Picasso.
 
 
 
 
 
 
1 Therese:

skriven

Grattis Marussia och kattungarna =)

Kommentera här: