Sakhi

För ett tag sen testades Trésor (Trisse) för ev HCM. Han har ett fint, friskt hjärta och det gick väldigt fort att testa honom. I samband med det pratade jag med Lennart Nilsfors om Sakhi.
 
Både jag och maken tyckte att Sakhi hade blivit så trött sen han fick börja med medicinen i september. Lennart trodde nog inte på det men vi stod på oss så vi tog bort hans dagliga medicin i två veckor. Oj, vilken skillnad det blev på Sakhi, på bara ett par dagar.
 
Här ligger han och myser med husse, innan det är dags att sova.
 
Dagen efter låg han på nytvättade kläder, tyckte tydligen det var för lite katthår på dom.
Han levde upp på en gång, blev lekfull och ville tom även gå ut i kattgården igen!
 
Vi var ju såklart på det klara med att Sakhi inte skulle klara sig utan medicin så efter ett par veckor ringde jag Lennart och berättade vad som hade hänt. Han föreslog då att vi skulle minska på den dagliga medicinen o så skulle jag höra av mig igen efter en vecka.
 
Sagt och gjort så minskade vi på tabletten och Sakhi mår så bra nu så han kommer fortsätta med den lägre dosen.
 
Det är underbart att se vilken skillnad det är på Sakhi från i höstas. Nu vill han som sagt, gärna gå ut i kattgården igen o vi har fått tillbaka vår älskade nallebjörn. Kortet nedan är taget mars 2015.
 
För ett tag sen hade BJK en raspresentation av kategori II-katter. De försökte få fram både honor och hanar av samma ras och Susanne tog med sig IP IC S*Altaicas Chana. Jag tog med mig SP S*Deltas Sakhi, vår lilla nallebjörn.
 
Det märktes tydligt på Sakhi att han inte har visat upp sig (annat än hemma) på ca 1,5 år. Vår blyga lilla nallebjörn. Han gjorde exakt som han gör på utställningar, så hade vi bara varit där 2 dagar så hade han tinat upp ordentligt.
 
En bild på en oberörd Chana, sen Chana o Sakhi och så slutligen vår blyga nallebjörn.
 
Bilden nedan är lånad från BJK. Sakhi tyckte väl inte det var alltför kul men att få komma fram och visa upp honom var kul och framför allt intressant (skulle jag tycka) att få skillnader på en ung hona och en vuxen hane.
 
Avslutar med ett kort taget på den senaste kattbädden, fast eg är det en hundbädd. Djurmagazinet hade 50% rabatt på vissa hundbäddar så jag köpte en till Sakhi i första hand, men jag kan tänka mig att även kattungarna kommer gilla ligga där tillsammans.
 
 

Kommentera här: