HCM-test feb 2015

Tidigare i veckan testade Trésors (Trisse) hjärta och det var ett fint hjärta så nu kan jag och Carina snart sätta igång med våra planer för honom.

På bilden är han bara 6 månader, jag och Carina ska fara dit om ett tag och då tar jag med mig kameran igen och fotar.
 
 
I samband med testning av Trisse passade jag på att fråga Lennart Nilsfors om Sakhi. Aug 2012 fick Sakhi diagnosen HCM och sept 2014 fick han börja med medicin.
 
Det stod som biverkning trötthet och det har tyvärr Sakhi fått. Lennart trodde att det var pga HCM men varken jag eller min man håller med. Så nu ska vi (jag har hjärtat i halsgropen) ta bort hans dagliga medicin ett par veckor för att se om det blir någon skillnad.
 
Jag kommer såklart kontakta Lennart efter ett tag och så får vi se vad som händer, om Sakhi piggnar på sig och behöver byta medicin eller om det är hans HCM som spökar.
 
Hjärtat i halsgropen då vi såklart vill behålla Sakhi så länge som möjligt, men som det är just nu har Sakhi inget roligt liv. Han som alltid har älskat att sitta i kattgården och njuta av vädret är numera nöjd med att sitta vid fönstret och andas ett tag innan han sen vänder sig om.
 
Ett kort taget april 2013. Lite motljus, jag vet, men jag gillar det ändå då detta var en vanlig syn förr och jag hoppas att det kommer se ut så här snart igen.
 
 
1 Therese:

skriven

Grattis till fint <3 på Trisse :-)
håller tummarna för Sakhi.

Kommentera här: