Vilken intensiv men så trevlig helg

det har varit. Det har varit väldigt långa dagar och vi har varit rätt slut på kvällarna men oj vad vi har hunnit med att träffa trevliga människor i Sundsvall i helgen.
 
Resandet har gått bra, båda vägarna, och fort. Men det blir ju lätt så när man sitter och pratar trevliga ämnen (katt till 90%). Fredagen fick vi klä burarna från kl 16 så det gjorde jag och Susanne innan vi sen for en snabbis till Birsta innan det var dags för middag.
 
Lördag morgon var det upp tidigt för att äta frukost innan det sen bar iväg till utställningen. SUK hade i år en stor och väldigt luftig lokal så det var gott om plats. Denna utställning var det fast burplacering och vi hamnade på olika håll. På gott och ont men man lär känna massa nytt trevligt folk.
 
Lördag var det väldigt många sibbar och efter Marussias och Ellas bedömningar tog jag fram kameran och fotade väldigt många. Min rad sparade jag till igår då jag hann fota resten. Jag tror (o hoppas) att jag fotade alla sibbar, en neva och Askis (en väldigt snygg huskatt).

Jag kommer såklart att lägga upp bilderna här men då det är ganska många bilder kommer det dröja ett tag och framför allt kommer det bli flera inlägg då det annars blir så långt inlägg.
 
Men överlag tror jag att merparten av sibbefolket är väldigt nöjda. På lördagen var det många sibbar i panel.
 
På söndagen hade SUK gett utställarna chansen att få tidig hemgång. Det innebar att man skulle skriva upp kattens namn och nummer och så fick man fara före panelen började. Jättebra men lite barnsjukdomar. Jag tycker tex att man ska ha en viss tid på sig att bestämma sig (tex innan grundbedömningen börjar) och att man inte får ändra sig sen. Man får chansen att välja bort ev panel eller sitta kvar hela dagen. Sen hade jag gärna sett att man fick lite längre tid, kanske 45 min istället för 30, då jag inte är så snabb på att få ihop allt.  

Jag är jättenöjd med helgens bedömningar och jag har fått fina bedömningar, även om helgens domare tyckte att Marussia såg yngre ut än 5 år. Detta var första gången jag hörde det.
 
Ella var så duktig och tack vare förstående domare, båda dagarna, fick hon lite extra mjuk behandling då jag berättade vad hon varit med om bara 3 veckor tidigare.
 
Så båda tjejerna har fått sina cert båda dagarna och jag kommer fara till Skellefteå om två veckor och jag hoppas att Ella fortsätter vara lika duktig. Det blir intressant att se vilka domare tjejerna kommer att få där.
1 Therese:

skriven

Grattis till tjejernas cert. Syns i Skellefteå:-)

Kommentera här: