En uppdatering

över den långa men otroligt trevliga helgen.

På lördagen var Lady & Lufsen (Galgaliel o Anael) med matte & husse. Premiär för dom på utställning. Som van utställare är det lätt att glömma hur stor o annorlunda denna värld är, tills man har kommit in i den vill säga.

Så jag träffade matte & husse dagen innan, gick igenom vad som skulle hända och torrschamponerade samt kloklippte katterna. Efter det hann jag en mycket kort vända till Frostudden innan jag och äldsta sonen for o bokade upp burar.

Lördagens resultat (fullständigt resultat o bilder kommer senare) blev för mina katter följande.
Lady EX1
Lufsen EX2
Finkel EX1
Marussia EX2
Sakhi GIP. Förstår ni hur nöjd jag är över hans titel. Han har gått i ett sen han blev kastrat. Det är bara två utställningar han har blivit EX2.

Både Lady, Finkel o Sakhi blev tillbakakallade för att ev ha chans på NOM, men så blev det inte.

Efter en mycket lång dag på lördagen (en domare höll på till minst 16.45 med bedömningarna) for vi till Emma, som har en högdräktig Roselia (dotter till Sakhi) och Triumph. Så kul att få se hur fina båda två har blivit.

Söndagens resultat blev följande.
Finkel EX1, BIV
Marussia EX2 (hon mötte samma fröken båda dagarna)
Sakhi CAPS

Sakhi o Finkel var till en domarelev som bedömde dom samt några andra katter. Vi fick dock aldrig veta hur det gick eftersom eleven skulle - efter ordinare domares bedömning - prata igenom vad hon skrivit, tillsammans med domaren.

Sakhi o Finkel var även idag upp till chans för NOM men så blev det inte idag heller. Sakhi har faktiskt varit uppe flera ggr och även om han - i mina ögon - är en supersnygg kille så förstår jag att det, på den nivån, faller på några små detaljer. Dock inte humöret, för han är lugn på domarbordet.

Lady & Lufsens matte o husse kom tillbaka idag, utan katter. Dom blev så bitna att dom kommer att ställa ut i Umeå nästa år!

Jag är sååå nöjd med helgen och framför allt vilka fina omdömen kattungarna har fått. Dom blev idag 6 månader och en vecka och att då gå in i gruppen 6-10 månader är inte lätt, i synnerhet inte när man möter katter som är knappt 10 månader.

På lördagen ställde jag även ut i uppfödning, jag hade ju 5 Deltas-avkommor och kom där på plats 4 (av 7). Jag ställde även upp i klassen avel och där blev det BIS (av 3).

Äldsta sonen har följt med i helgen och jag har verkligen haft så mycket hjälp av honom. Han har burit katternas transportburar, han har gosat med Finkel (som verkligen älskar äldsta sonen ), han har lekt fotograf - tom så bra att vi två tillsammans har fotat upp ett minneskort på 16 GB och ett mindre minneskort. Vi har haft en så otroligt trevlig helg ihop!

Jag har varit och fotat alla sibbar på utställningen och jag kommer att skicka bilder till alla som varit med på utställningen, det enda jag vill är att man hänvisar till mig och hemsidan alt bloggen. Dock tar det nog ett tag eftersom ti-to är fullspäckad och jag sen är borta fre-må i Sundsvall. Där blir det nog inte lika många kort eftersom jag inte har någon hjälp med mig.

Kommentera här: