Marin Kitagawa, första utställningen

Förra helgen var jag o Marin till Iggesund för hennes första utställning. Jag tror att om man har möjlighet att ställa dom tidigt så är det bra, att kunna träna dom lite. Så med det i tanke så är jag otroligt glad över hur bra det gick. 
 
Sen Animekullen flyttade så har jag haft fullt upp o inte hunnit vara flera timmar/gång hos Marin. Så även om Marin kände igen mig så var det lite jobbigt att fara bort utan husse o mamma Queen. 

Jag samåkte med en kompis ner o en annan kompis hem. Båda vägarna var Marin helt knäpptyst. Så skönt att hon verkar brås på mamma Queen, som har åkt mkt bil o inte verkar bry sig. 
 
Men jag vet oxå att detta kan ändras om de inte får åka regelbundet men även pga ålder. Marussia har varit en dröm att ha henne i bilen men de sista gångerna vi åkte till/från utställningar så pratade hon lite. 
 
Lördagen klädde vi burarna o det var fasta placeringar, vilket kan vara rätt roligt då man kanske inte hamnar bland dom man oftast sitter med. Tyvärr var det dragna katter där jag satt så det blev bara jag o Marin o en bit bort andra utställare. 

Marin la sig lugnt ner i buren, hon var bara på lådan en gång under helgen, men valde skönt nog att inte sova i den heller. 
 
Lördagens domare var Donatella Mastrangelo, Italien, som blev så förtjust i Marins päls. Marin blev båda dagarna EX4 (dessutom var hon yngst av honorna i sin klass) men tyckte att Marins päls var den bästa av alla honorna. 
 
Marin skötte sig så fint, på lö satt jag med henne i knäet - här håller jag bara fast henne med en hand för att kunna fota henne. 
 
Även på domarbordet skötte hon sig så fint. Rätt nöjd med att bli EX4 o kunna sova i buren tror jag att Marin tyckte. 

På söndagen hade Marin Mats Askett. Denna gång provade jag att sätta henne i buren bakom domaren. Inga problem där heller. 
 
Jag tycker det är så bra att domarna alltid försöker hitta något positivt hos varje katt. Självklart ska de även säga det som inte är bra oxå, men en mix av dom två. 

Även här fick Marin EX4, med många fina omdömen. Så det negativa var, om jag ska sammanfatta, båda dagarna, att hon behöver tid för att utvecklas.
 
Sen hade jag sån tur att jag kunde åka hem med en kompis, under den tidiga hemgången. Så vi startade redan strax efter kl 13. 

När sonen kom för att hämta Marin o hon hörde hans röst blev Marin sååå glad. Oj, vad hon pratade med husse. Mamma Queen var väl inte riktigt lika lycklig över att Marin kom hem igen. Queen trodde att allt skulle gå tillbaka som vanligt igen, dvs bara hon o husse.

Jag är så nöjd med utställningen, dels hunnit träffa o prata med vänner (även om jag höll mig mkt hos Marin o därför inte pratade med så många som jag brukar), Marin har skött sig så bra o var totalt avslappnad o oj, vilken underbar härlig kattunge hon är. 

På utställningen var hon bara 4,5 månad. O jag har upptäckt hur mkt jag har saknat att ställa ut så nu sitter jag o funderar på vart jag ska ställa nästa gång, till våren. 
 
Lö kväll! 
 

Kommentera här: