Yin fyller 11 år

Idag fyller Yin 11 år, hon tillhör kullen Kinesiska filosofikullen. Det blev 2 stora kattungar i kullen, Yin (som hittills är den tyngsta kattungen att födas i mitt katteri) såg jag direkt att det var en tjej o Yang var en hane, så det var som ett självklart tema. 

Jag hade många funderingar på varför Yang (som sen kallades för Sunny) aldrig gick förbi sin syster. Precis innan jag skulle skicka in stamtavlorna upptäcktes det att Sunny oxå var en hona...
 
Det är sånt som händer o jag hade tur att jag inte hann skicka in stamtavlorna. Har hört uppfödare som i samband med slutbesiktningen det upptäckts att det varit fel kön. 
 
Först kom Yin 
 
sen kom då lillasyster Yang, som kallades för Sunny . Tyvärr har Sunny vandrat över Regnbågsbron o idag tänker jag extra mkt på henne o på hennes familj. 
 
Trots att det bara var 2 kattungar som flyttade när de var drygt 12 veckor, så var det full fart på dessa två busfrön. 

Yin var den som ledde o Sunny hakade gärna på. 
 
Stort grattis Yin på födelsedagen! 
 

Kommentera här: