S*Beverly Hills Miss Maggie May o S*Deltas Blue Athos

När vi förlorade Zizzi, min huskatt, sa jag att jag ville ha en raskatt. Efter mkt funderande o letande så kom vi fram till att vi ville ha en Brittisk korthår. 

Så vi köpte en svart britt-hona, vid namn S*Beverly Hills Miss Maggie May
 
Alla bilderna är bara fotade av från fotoalbum, men jag är ändå glatt förvånad att man på de flesta kort ser en svart katt istället för en stor hög (som på sista bilden på Maggie )
 
Vi hann ta en kull på henne, där vi behöll S*Deltas Blue Athos
 
Athos o vår äldsta son är född samma år (1990 o mitt stamnamn, S*Deltas, är oxå från samma år) o Athos avgudade sin lilla husse. Där sonen var, där var oxå Athos. Athos blev snabbt en kastrat, då vi ville undvika att ha en fertil mamma o fertil son. 
 
Tyvärr visade det sig att sonen var allergisk mot katt så vi fick omplacera både Maggie o Athos.

Kommentera här: