Operakullen fyller 7 år

Det är inte bara Ella som fyller år idag  utan även Operakullen. 
 
Jag hade sett operan Askungen o där finns en karaktär som heter Don Magnifico o jag visste genast att det ska min nästa hane heta. 
 
O så kom han då, Don Magnifico, som nu kallas för Dylan. Han lever upp till sitt namn, för han är en magnifik katt. 
 
Dylan fick 4 kullar o tack vare Dylan o Manipura/Majken (som jag oxå hade på foder) fick jag min första Deltas-kull, Fjärilskullen, där båda föräldrarna kom från mig. 
 
Kullen kom på dag 66 o jag hade tur nog att hinna få se Dylan födas innan jag sen fick skynda mig iväg till årsmöte i Stockholm. Hemma var maken o även äldsta sonen o hjälpte till vid förlossningen. Annars hade jag såklart inte farit. Detta var Marussias fjärde kull (av fem) o det gick lika bra som tidigare. 
 
Först kom alltså Don Magnifico/Dylan med sina 128 g. 
 
Pamina är ur operan Trollflöjten, o vägde 99 g. 
 
o Tatayna, som nu kallas Tanja, är ur operan Eugen Onegin, vägde 118 g. 
 
O så några kullbilder oxå.

Marussia har varit en otroligt lättsam hona att ha i avel.
 
Lätt att börja löpa, lätta dräktigheter o förlossningar men... (o detta gjorde även Jivara) Marussia har varit hopplös på att flytta kullen när de varit runt 10 dagar. Såsom på bilden nedanför, från bolåda till ett bättre ställe, enligt Marussia. 
 
Stort grattis till alla i Operakullen på er 7-årsdag! 
 

Kommentera här: