Nu har kull nr 13 kommit

Sonen ringde mig tidigt i måndags o jag skyndade mig dit. Vi bor nära varandra, så det tar bara knappt en kvart att köra in. 
 
När jag kom in o hade gjort mig klar (tvätta händer o sprita, ta vatten o ta in telefonen etc) så var det sen dags. 
 
Alla är svarta honor med olika grader av vitt. Mönster har jag inte ännu kollat på, men det kommer längre fram. Vi tog det väldigt lugnt i må med kattungarna, så att Queen skulle få vara i fred i alla fall en dag. 

Jag har fotat med systemkameran, men maken jobbar med datorn för tillfället så jag vet inte när jag hinner bearbeta bilderna. 

Precis som jag gjorde med Musikkullen kommer jag även denna gång uppdatera lite flitigare på Instagram, där jag heter deltas.katter. Dels foton såklart men även filmer.  
 
Här är stamtavlan i Pawpeds o i Sverak

Kattunge nr 1, som vägde 100 g, var väldigt tufft att föda fram. Detta då hon kom med svansen först. Född 5.11. 
 
Kattunge nr 2-4 föddes alla med huvudet först. 
 
Kattunge nr 2, vägde 95 g. Född 5.32.
 
Kattunge nr 3, vägde 83 g. Född 05.58. Flög ut o likaså gjorde
 
Kattunge nr 4, vägde 100 g. Född 06.15. 
 
När jag var där förra veckan pratade vi olika teman, ett tema som jag föreslog som passande funkar inte till denna kull så just nu funderar vi på lämpligt tema o namn. 
 

Men jag är så imponerad av hur snäll o duktig Queen var under förlossningen. Nr 1 var såklart värst med svansen först, även nr 2 hade hon lite ont av men sen gick det fort. 
 
Varje kull får en "egen" låt som kan passa till temat. Nu är temat inte klar, men denna kull kommer att få denna låt som sin, då det bara är honor. 
 

Kommentera här: