Halvtid

Nu är kullen 7 veckor så det är halvtid. På slutet har jag alltid behållt mina kullar tills dom är 13,5-14 veckor o denna kull kommer att flytta runt 7/9, det beror lite på när de får sin slutbesiktning. 
 
Varje kattunge är speciell o oftast fastnar man kanske för 1-2 kattungar extra mycket ell att man går varvet runt. I början var jag så svag för Marin (det är jag såklart fortfarande) men Natsu, denna underbara kille. 

Jag tror att det beror mkt på att han är en bra mix mellan Winry som bara går o går o Marin som gärna bara tar det lugnt. 

Så just nu är Natsu min lilla favorit, men Tanjiro kommer mer o mer o även Winry. Hon är så söt på alla sätt o vis. Det är bara det det med att hon har svårt att sitta stilla i famnen, så det jobbar husse på såklart. O Winry har blivit så mkt bättre redan.  
 
Jag fotade kullen o när jag började bearbeta bilderna igår så insåg jag två saker. Dels att Natsu hade jag helt missat att fota med systemkameran (dock fotat med mobilen) o kullbilderna blev inte bra, så idag var jag in till stan igen. 
 
O idag var det bara jag och husse (till skillnad mot tidigare då vi var 3 st) som skulle fixa kullbilderna. 

Vi började med att ta ut dom på en lite längre biltur, även idag kom jag upp i lite hastigheter. Nu var detta 4e gången de fått åka bil, alla gångerna med Queen. Nästa vecka ska jag nog testa ta ut bara kullen, på en väldigt kort biltur - typ runt kvarteret. Sen får jag ta det därifrån o fortsätta träna bilåkning. 
 
Efter vi kom tillbaka så var det mat o Natsu nobbade den gemensamma tallriken utan tog hellre mammas tallrik. Jag hade en liten förhoppning om att de skulle bli lite trötta efter bilturen o maten, men icke då. 

Så lite kloklippning, massa bus (över en timme) innan jag sen behövde fota för att kunna fara vidare. 

Så kullbilderna är som dom är... 
 
Jag tror mkt på att belöna så nu har vi börjat ge lite kattgodis efter kloklippning o lite godis fick även följa med på kullbilderna, tillsammans med en vippa. 

 
Winry, ja vad ska jag skriva om denna lilla Duracell-kanin.  Det är lätt att det blir många bonusbilder på henne, då hon gärna ställer upp o spexar lite i samband med fotograferingen. Ja, om hon nu inte rör på sig hela tiden, för ibland är hon på tok för rörlig. 

Winry påminner lite om Ella på så sätt att även Winry är en virvelvind. För Ella tog det 10 mån att ha ro att kunna ligga i knäet o mysa, bara hoppas att det går fortare med Winry. 

Förra veckan lyckades hon ta sig upp på toppen av hagen. Suck... Inte undra på att mamma Queen börjar bli lite less på sina kattungar.  Så ännu en gång har vi fixat lite på hagen. Jag tycker att dom är för små för att få totalt spelrum i vardagsrummet, men snart blir det nog så. 
 
Även denna vecka var Tanjiro så trött, så trött på den enskilda bilderna.  Vi försökte förgäves väcka honom men bilderna ser mer ell mindre likadana ut denna vecka. 

Tanjiro är tyngst i kullen nu, men får han välja så är mammas mjölkbar mycket mysigare. Kullens filosof, även om han nu är snabbare att komma igång o busa.
Natsu, kullen clown. Precis som Winry är Natsu oxå en Duracell-kanin.  Han springer o studsar, men han kan oxå vara nära o ta det lite lugnt. Natsu älskar verkligen mat, han kan prata högljutt om det är för lite, alt att han tar ngn annans portion o bara knuffar undan. Han har även knuffat undan mamma Queen för att få äta mer av hennes mat. 
 
Marin, denna lilla livsnjutare.  Marin har minsann sett vad Winry gjort så hon har försökt härma Winry o komma ut ur hagen.... Marin o husse har redan nu ett starkt band, precis som husse har med Queen. 
 
O så försök till kullbilder....
 
 

Kommentera här: