S*Deltas Anael

För ett tag sen fick jag veta att Anael (ell Lufsen som han kallades) har fått somna in. 
 
 
Precis som kullsystern Lady (Galgaliel) som han bodde med, fick även Lufsen diabetes. Ägaren har haft ett tufft år då hon på så kort tid (7 mån) förlorat två av sina katter. Lufsen var hos veterinär o fick prova ut foder, men bara ett par dagar sen fick de åka in akut då han blivit så mkt sämre. Väl där fick han somna in, med matte o "mormor" nära.  Det som tröstar mig är att matte A har i höstas skaffat en huskatt Maja, som kan trösta o stötta. 
 
Det har varit en tuff tid för mig o jag har behövt tiden för att sörja, innan jag nu går ut med detta. Jag har självklart fått lov att lägga ut bilder på Lufsen. 
 
2021 har inte varit ett roligt år för mig som uppfödare. Varje kattunge jag föder upp får en speciell plats i mitt hjärta, att de sen bara är "mina" i 3 månader har ingen betydelse. Jag älskar att höra hur katterna mår o har det.
 
Jag försöker att alltid stötta i vad det än må vara o ge råd. Trots att katter får somna in är jag ändå tacksam för att jag får veta det.
 
I år har jag förlorat 4 katter, det började i jan med att Podruga (från Vänskapskullen) fick somna in, sen kom Lady (Galgaliel, från Änglakullen), sen kom Tusse (Lamborghini, från Bilkullen) o nu i dec fick tyvärr Lufsen (Ladys helbror, Anael från Änglakullen) somna in.
 
Så från Vänskapskullen är det just nu Sakhi o Findus (Vinur kvar).
  
Från Bilkullen är det kvar Marussia, Smilla (Ferrari) o ev även Triumph. Han blev omplacerad en gång o jag fick kontakt med nya ägaren. Tyvärr förlorade jag kontakten när ägaren separerade o jag har därför ingen aning om hur det är med Triumph.
 
Från Änglakullen är det tyvärr nu bara Picasso (Michael) kvar.

 
Vila i frid Lufsen, nu är du återförenad med Lady igen. 
 
1 Anonym:

skriven

Tack för de fina orden som du skrev om Lufsen. Han och Lady har lämnar ett sådant stort tomrum. Tur att jag har Maja.

Kommentera här: