Vi väntar kattungar

I månadsskiftet maj/juni (runt vecka 22) så kommer Queens första kull. 
 
Pappa heter SE*Alerias Dante Jasov o kommer från en uppfödning i samma by som jag bor i. Tack Susanne för att du hjälpte mig så att jag fick låna honom. 
 
Dante är en svart katt o därför inte helt lätt att få bilder på. Jag kommer att lägga ut på instagram (där jag heter deltas.katter) en film från när Queen var hos Dante. 
 
Förväntat utfall blir blå o svarta kattungar, med ell utan vitt. Här finns en provparning till kullen i Pawpeds o även en i Findus/Sverak
 
Dantes matte sa ett så passande o sant ord, Coronakatt o det är både Dante o Queen. Under pandemin har det varit så mkt lugnare än det brukar vara, för alla tror jag.

När vi kom för att hälsa på Queen under parningen (Queens husse var orolig att hon inte skulle äta mat o jag var lite fundersam på hur hon skulle reagera mot andra katter - det är ju inte kul att träffa en annan katt som bara står o skriker på en (vilket Ella gjorde) så var detta det första vi såg av Dante den dagen.
 
Men han tinade snabbt fram o har varit så snäll avelshane under hela tiden Queen var där.  O både husses o min oro var helt obefogade. 
 
I samband med denna parning får jag tillbaka mina linjer i form av S*Deltas Don Magnifico aka Dylan. Dylan kommer att bli farfars farfar till denna kull. 
 
Här kommer fler bilder på Dante, tagna av ägarna. 
 

Kommentera här: