50 mil för HCM-testning

2020 skrevs en artikel om Sakhi o hans HCM. Den artikeln hittar man här. O nu blir rubriken verklighet då jag fick fara med Pina till Pite för att HCM-testa henne inför parning. 
 
Jag ringde början av mars för att kolla när veterinären skulle komma till Vännäs, men trots att jag var ute i god tid (2 månader) så var han redan fullbokad där. 

O då det har blivit inställd (pga pandemin) via min kattklubb så var det bara att ta en liten roadtripp på drygt 50 mil.

Pina fick väldigt mycket beröm för sitt fina hjärta o både veterinären o djurvårdaren (jag har lite svårt att kunna hålla fast katter vid HCM-testning själv) blev förtjust i Pina. Djurvårdaren ville inte riktigt lämna Pina. O hon är en väldigt snäll, underbar och vacker hona.  
 
Pina har blivit så lik sin mamma Marussia till sättet och även lik henne i ansiktet (ja dock inte samma färg såklart) att jag faktiskt råkade säga Marussia till Pina ett par ggr igår. 
 
Pina åker inte så ofta bil, o ännu mindre under pandemin såklart. Men hon var väldigt snäll, pratade bara ett par mil innan hon sen la sig ner i buren. Men Pina ville gärna att man skulle stoppa in fingret i buren ibland, så att hon fick gnida kinden mot mitt finger. 
 
Hemvägen sa hon knappt något alls o det bådar ju gott för att om allt går vägen så åker Pina snart till sin blivande pojkvän. Just nu väntar vi på att hanen ska testa sitt hjärta, att Pina börjar löpa o att tycke kommer att uppstå mellan dom två. Samt att det såklart blir kattungar av det hela. 
 
Här är två nytagna bilder, tagna av fodervärden Carina. 
 
 

Kommentera här: