Idag fyller Operakullen 6 år

Idag fyller även Operakullen år. Temat på denna kull kom när jag och en kompis var o såg en opera, där en av karaktärerna hette Don Magnifico. Spontant sa jag att det ska min nästa hane heta, o vilket passande namn det blev för Dylan (som han nu kallas) för han är stor o magnifik, väldigt maffig o helt underbar. 

Dylan hamnade hos fodervärdar som hade fått vänta ett tag på att rätt hane skulle födas. Men så kom han äntligen. 

Det var lite lätt kaos när kullen skulle födas. Mamma Marussa födde på dag 66 o just denna dag skulle jag till Stockholm för årsmöte med rasringen, SäSK. Jag var dock inte orolig eftersom maken hade varit med på samtliga förlossningar tidigare o även äldsta sonen hade hunnit vara med på flera förlossningar.
 
Äldsta sonen var snäll o stannade hemma lite längre (trots att han hade fått tag på lgh), han var uppe hela natten med Marussia o ringde sen efter mig. 

Maken och sonen var med Marussia hela tiden, jag hann duscha o äta lite innan jag hann se Dylan födas. Sen kom min skjuts till flyget o när vi landade så fick jag veta att det blev totalt 3 st, Dylan, Parmina (hona) o Tatyana (kallas nu för Tanja). Bra vikter hade dom oxå, Dylan låg på 128 g, Pamina 99 g o Tanja på 118 g. 

Don Magnifico kommer från operan Askungen.
Pamina kommer från operan Trollflöjten.
Tatyana kommer från operan Eugene Onegin.  

Här kommer några bilder från när kullen växte upp hos oss. 
 
 
Stort grattis till alla i operakullen!  
 
 

Kommentera här: