Idag fyller Operakullen 5 år

Idag fyller Operakullen 5 år. Jag kommer så väl ihåg att Marussia valde att föda morgonen mot när jag skulle till Stockholm för ett årsmöte. Jag hann se första kattungen, enda hanen - Don Magnifico, födas innan jag blev tvungen att gå o göra mig klar för att bli upphämtad. 

När vi sen landade i Stockholm fick jag läsa att det blev 2 kattungar till, 2 honor. Det var Pamina och Tatyana (som nu kallas för Tanja) som hade fötts. 

Don Magnifco visste jag direkt att jag skulle sätta på foder och det blev en kompis till äldsta sonen som fick förtroendet. När jag frågade om dom hade funderat på namnbyte kom svaret direkt, han skulle kallas för Dylan. O hemma hos dom väntade en perser, som kallas för Hendrix, knappt ett år skiller mellan dom. 
 
 
Dylan vägde 128 g när han föddes. När han flyttade (13,5 veckor) vägde han 2143 gram.
 
 
Pamina vägde 99 g när hon föddes o när hon flyttade vägde hon 1690 gram.
 
 
och Tanja vägde 118 g när hon föddes o vid flytten vägde Tanja 1930.
 
 
Några kullbilder. 
 
 
Stort grattis till Operakullen. 
     


Kommentera här: