Ella fyller 8 år

Idag fyller virvelvinden Ella 8 år. Hon har lugnat ner sig en hel del. När hon flyttade hit som kattunge tog det henne 10 månader att komma o lägga sig i knäet. Hon hade så mkt energi och var igång för jämnan. 

Nu för tiden är hon mycket, mycket lugnare. Hon gör inte så mkt, springer lite på katthjulet (det används mest av Ella och Dolce), går ut lite i kattgården, är ganska hungrig och älskar att ligga i mitt knä när jag sitter i soffan. 
 
Några bilder på vår fina Ella.  Första bilden är tagen efter första natten, då jag och Ella sov i vardagsrummet. 
 
 Att vara ute i sele o koppel har Ella aldrig tyckt om, men hon älskar att vara ute i kattgården o den nya vi gjorde ifjol bara älskar hon. Hon är så nöjd med att vara där, med oss. Ella är oftast en väldigt social katt, som vill vara nära, nära. 
 
Två bilder från Ellas utställningskarriär. Hon var tyvärr med om en olycka (transportburen gick sönder och hela buren ramlade ner på marken, när jag lyfte buren från bilen. Tyvärr lyckades hon aldrig riktigt komma över det. Här är två bilder, tagna av Marie, som har uppfödningen Sessans (samma uppfödning där vi köpte License to kill, som fick namnet Bond hemma hos uppfödaren men som nu bytt namn till Harry. 
 
Sen måste jag avsluta med en bild som Maria Westling har tagit på vår vackra virvelvind. Kortet är taget 2017. 
 
Ella kommer bjuda gänget på lite räkor o kanske lite extra god mat oxå. 
 

Kommentera här: