NOS utställning

I helgen var jag och Marussia på kattutställning, via NOS.
 
Som vanligt var utställningen i Arcushallen, Gammelstad. Här gjorde Marussia sin debut när hon var 6 mån o några dagar.
 
Då fick hon resultatet EX1, blev NOM (kommer inte ihåg om hon fick ngn röst ell inte) samt blev domarens (Vesna Riznar-Resetic) hjärtekatt.

Vi satt på läktaren och väntade på panelen när helt plötsligt ser vi att en assistent kommer upp med Sakhi till domaren som då ska förklara varför hon har valt Marussia, 6 månader. Istället för Marussia får hon som sagt upp Sakhi. Inte mkt rätt där inte.
 
Två helt obearbetade (o mörka) bilder från det tillfället.
 
Ifjol var utställningen en stor katastrof, i år var den lite bättre, men inte mycket. Jag tycker att det är synd då Lule-utställningen har varit en favorit hos mig. Nu får den en chans till nästa år så får vi se vad som händer sen.

Marussia är en dröm att ha på utställning och på domarbordet, hon säger ingenting och man får vrida/vända/lyfta etc utan att hon säger något. Däremot är hon inte van att vara ensam katt så hon pratar väldigt mkt på hotellrummet och även mycket nattetid.
 
Marussia som även ställdes som Veteran hade två olika domare/dag. Tyvärr blev det så att det var ungefär nästan lika många katter hos domarna så jag fick gå emellan domarna ofta och kolla.

På lördagen var vi hos en ny fotograf. Tur nog var vi klar med fotandet o står o tittar på bilderna när jag får höra att Marussia ska upp nu, på Veteran-bedömningen. Så det var bara att springa iväg med Marussia, som inte alls brydde sig om det.
 
Det blev samma resultat båda dagarna.

Daria Lukasik CAGPIB o Vladimir Isakov näst bästa hona som Veteran. Glenn Sjöbom CAGPIB o Yan Rocha Folch näst bästa hona som Veteran.
 
 Några mobilbilder från helgen. Mer finns på instagram, där jag har ett öppet konto o heter deltas.katter.
 

Kommentera här: