Inspirerad

Jag har blivit inspirerad av kattfolk som nätar in en stor del av trädgården till sina katter. En del nätar in hela trädgården, andra en del av den. Såklart visar jag alla bilder/filmer för min man som nu oxå har blivit lite inspirerad.

Så nu har vi beställt nät för att göra en till kattgård, den blir lite mer provisorisk (för tillfället) o vi kommer inte att lämna katterna där själv.

Vi har en hyfsad stor kattgård men katterna har inte så mkt gräs o de har även problem att kunna springa ordentligt. Däremot finns det bra med hyllor och även ett träd o en liten bro för dom i den första kattgården.

Vi brukar ta ut katterna på "grönbete" som jag kallar det. Det är lättast att bara ta ut dom antingen ensam ell två o två. Att ta ut tre ell fyra st gör bara att dom trasslar in sig i varandras koppel.

Nu blir det så att katterna kommer att få ha möjlighet att springa fritt - ell mer fritt än i kattgården ell när de är på "grönbete".

Maken har inte börjat semestern ännu o vi håller på med andra saker under tiden oxå, men jag hoppas att det går fort med den nya kattgården, när den väl påbörjas.
 
Blandande bilder på Dolce, i kattgården o på grönbete.
 
 

Kommentera här: