Vi väntar kattungar

Äntligen kan jag säga att Pina (som bor på foder hos Carina, S*Fairlines) är dräktig. Det har varit en lång, lång resa.

Hon har missat en hane då hon inte löpte innan han blev kastrerad. Hon har råkat ut ett par ggr för att olika hanar har haft hona på besök. En hane hade gjort illa sig och två ggr har paret (två olika hanar) fått för kort tid på sig etc. Men nu är hon alltså dräktig och beräknat datum blir veckan efter Lucia. Dvs rätt snart. 

Mamma heter alltså S*Deltas Pinarello Dogma och pappa katt heter SE*Sessan's Winter Storm Benji. Här hittar ni parning på kullen.
 
Förväntat färgutfall blir med ell utan vitt och för hanar svarta eller röda.Honor kan bli svarta ell svartsköldpaddor.

Båda föräldrarna är väldigt lugna och trygga. Jag har lånat några bilder på pappa katt så att ni får se honom. Men först lite bilder på Pina, fotad av Maria Westling.
 
Benji har nyligt varit på utställning, han åkte tom tåg dit, och han var väldigt obrydd om utställningen. Superfin hane och jag är lite extra glad att det är Benji, eftersom jag bara älskar hans pappa Joker. Pina o Joker fick tyvärr för lite tid tillsammans, något jag visste om men jag ville chansa.
 
Här är han på utställning, ser inte så stressad ut direkt.
 

Kommentera här: