Mer bilder på Sakhi

Sakhi är nästan alltid väldigt nära mig och han är lätt att fota, inte riktigt samma nivå som Dolce (som älskar kameran), men nästan.

Så fort jag tar fram mitt pyssel så kommer han och han ska helst ligga på pysslet, framför mig. Nu har han fått en låg låda, som jag satt på bordet som han kan ligga i. Det funkar sådär.
 
Men bäst är när han får mysa med mig, nära, nära. I vanliga fall ska han sitta på min arm och vara nära min axel så att jag kan pussa på huvudet.
 
Vi har valt att sätta upp trimbordet (eg ett campingbord, mkt praktiskt och lätt att flytta) i köket och alla katter väljer att gärna ligga där. De har perfekt koll när vi lagar mat etc. Men när det sen är dags att äta maten så vill de gärna flytta till fönsterbrädan för att sen, sakta och säkert, flytta till köksbordet

Kommentera här: