Årsmöte o utbildning

Just nu är jag i Stockholm, dels för årsmöte, men även för lite utbildning/uppfräschning.
 

Program

Lördag 3 mars – årsmötesdag

 09.30 Kaffe
10.00 Ordförande välkomnar till årsmöteshelgen (Jeanette Houdi, ordförande)
10.30 Info från Hälsorådet (Joanna Nilsson)
– Avelsrekommendationer
– PK-brist (i mån av tid)
11.30 Årets Sibiriska katt (Susanne Diepholtz)

12.00 Lunch

13.00 Årsmöte

Kaffe och dopp serveras vid mötet.
Vi lämnar lokalen senast kl 17.00.
Efter årsmötet har den nya styrelsen sitt konstituerande möte.

 

Söndag 4 mars – seminarium

9.30 Kaffe
10.00 Ylva Stockelberg: Genetik, avel och kattbeteende

12.00 Lunch

13.00 Ylva Stockelberg: fortsättning Genetik, avel och kattbeteende
Ca 16.00 avslut

 

 

Så på söndagkväll, efter avslutad utbildning o middag far jag och Karin (Ellas uppfödare, S*Frostuddens) till Arlanda där vi tar varsitt plan hem.
 
Årsmöten är kanske inte alltid så intressant, men det bästa är att man får träffa alla andra uppfödare o sällskapsköpare som jag tyvärr inte träffar så ofta. Det samt att SäSK (Sällskapet Sibirisk katt) alltid har intressanta utbildningar dagen därpå.
 
 
Ylva Stockelberg har skrivit en hel del böcker och jag ser verkligen fram emot helgen, att få lyssna på henne och få uppfräschning av mina genetikkunskaper o förhoppningsvis även lära mig något nytt.
 
 

 
 

 
 
 

Kommentera här: