Utställningen i Kempele i bilder

Alla bilder på Ella hos domarna kommer från Therese, som var snäll o fotade när det var Ellas tur på domarborden.Tack Therese för fina bilder.
 
Man kan läsa mera här om hur helgen var.
 
Kvällen före jag och Ella for hade vi tagit ut de tre äldsta katterna på "grönbete" o Ella var i kattgården. Alla 4 var så nöjda med var dom var. Två kort på Marussia, det gäller att passa på när hon går med på att fotas.
 
 
Det började på fre kväll när vi var och klädde burarna medan katterna fick varva ner på hotellet. Nja, jag blev inte alls så förtjust i de finska burarna. Tycker att dom inte var så fräscha o lätt att hålla rent.
 
Dom är dessutom lite kortare men djupare än svenska burarna men jag har ett så bra burskynke, så det gick bra att sätta upp burklädseln. Ella hade tur o fick en bur som gick bra att stänga, utan klädnypa... 

Det lustiga är att jag inte kom ihåg att burarna faktiskt såg ut så här, för 5 år sen när jag var där med tre katter o ställde - i samma lokal.
 
Ella på rummet, fre kväll.
 
Lördagens bedömning.
 
Efter bedömningen, nöjd med att vara i buren, där burfläkten gick hela dagen.
 
Trött Ella som inte märkte när jag gick för att äta middag tillsammans med 10 andra.
 
När jag kom tillbaka hade Ella sovit o nu var hon sig själv igen. Kom upp i sängen för att gosa o sova nära mig.
 
Sö morgon o fortfarande en trött tjej.
 
På söndagen var det skönt nog inte lika varmt i lokalen.
 
Söndagens bedömning.
 
Mammas famn är tryggast. Här har Ella fått önskat cert (o titel) samt dessutom fått BIV:en.
 
Nummerlapparna var verkligen fina o lättlästa. Redan på bekräftelsen stod det längst ner namnet på domaren o det gjorde det även på den lilla nummerlappen man har med sig fram till domarbordet.
 
Nöjd Ella med att vara tillbaka i buren igen. Tyvärr ingen tidig hemgång på söndagen men panelen var klar före kl 16 så det gick ju bra ändå.
 
Porok har verkligen fina kokarder.
 
En lite less, nybliven PR.
 
Detta är Diamant som oxå var med på resan. Han blev GIC o är en så otroligt snäll katt.
 

Kommentera här: