En uppdatering från helgen

I helgen åkte jag och Ella till Skellefteå där vi samåkte med Anita, som har uppfödningen Klintskogens. Anita tog med sig en snygg hane, Diamant (Norsk skogkatt) o så åkte vi. Vi lastade av katterna på hotellet och åkte sen o klädde burarna innan vi sen for tillbaka för en sen middag.

Lördag blev otroligt jobbigt för det var väldigt varmt i hallen. Jag är glad att jag hade med mig burfläkten, som stod på hela dagen, o blåste in lite svalka till Ella.
 
Det var inte bara Ella som tyckte det var jobbigt att vara framme på domarbordet. En katt flämtade rent av, pga värmen.
 
Ella fick en fin bedömning och fina omdömen. Det var 4 honor som alla ville ha certet så jag satte in Ella i buren bakom domaren. När jag sen ska ta fram Ella visar hon tydligt att hon inte vill så jag ber domaren sätta EX4 på Ella. Jag tänker inte stressa Ella utan det får ta den tid det tar.
 
Jag är i alla fall glad att domaren förstod vad o hur jag tänkte o jag fick några fina ord från henne. Eftersom varken jag ell Anita hade katt i panel fick vi tidig hemgång så vi for till hotellet. Väl där däckade både Ella och jag. Värmen var otroligt jobbig o Ella sov hårt i flera timmar. Hon märkte inte ens att jag gick iväg för att äta middag tillsammans med 10 andra. När jag sen kom tillbaka var Ella sig själv igen. Hon kom upp i sängen o låg vid mina fötter.
 
På söndagen testade jag en ny taktik. Då valde jag att sätta Ella i en bur bakom domaren ett tag innan hon skulle upp. Det hjälpte, även om hon tyckte det var lite jobbigt. Här fick Ella certet o blev PR(emier). Inte nog med att hon slog de andra tre honorna, domaren valde även att ge Ella BIV (Bäst i variant) till Ella, som alltså även slog en hane. Även här bad jag att Ella inte skulle fram till att välja inför NOM:en.

Jag är nöjd med helgen, det bästa av allt är att Ella har varit mycket mer modig o nyfiken i sin bur - hela helgen. Jag skulle tippa att hon har varit avslappnad 90% av helgen, vilket är ett stort steg framåt.
 
Det kommer att komma massa bilder i ett särskilt inlägg längre fram, men tillsvidare kan ni se många bilder på instagram där jag heter deltas.katter.
1 Therese:

skriven

Grattis till titeln och tack för trevligt sällskap :-)

Kommentera här: