Rapporter från Jennys kull

I lördags flyttade sista kattungen, Sackie (Sacré-Coeur) o det är tur att jag har haft fullt upp. Det är såklart väldigt tråkigt och ledsamt när kattungarna flyttar till sina nya hem. Men att få se glädjen och hur mkt de nya familjerna har väntat på sina skatter är helt underbart.

Vi har redan fått rapporter om alla 3 kattungarna o det har gått bra. Det verkar ha gått ovanligt bra tycker jag. TACK för att ni tar hand om våra små kattungar så bra.
 
Något som jag upptäckte i fredags var att Ella hade fått sina morrhår kapad på ena sidan. Jag misstänker att det kan vara Sackie, men helt säker är jag inte. Att bita av morrhåren är något mammorna gör när dom tycker att kattungen är för vild o busig. Det har inte hänt så ofta i våra kullar o detta är första gången jag ser att en mamma katt råkat ut för det.
 
Här kommer några mobilbilder på Jennyskull.
 
Denna kull var väldigt svårflörtad när det gällde att äta blömtat, de föredrog torrfoder länge o väl. Till slut kom jag på varför de inte var så ivriga på blötmat, de ville helst ha egna skålar. När jag väl kom på det (något jag inte upplevt med tidigare kullar) så var blötmat väldigt gott.
 
Ofta gjorde dom så här, dvs bråttom upp på matbordet för att äta. De kunde även gå mellan olika skålar och Ella väntade snällt och tålmodigt på att de skulle vara klara så att även hon skulle få äta.
 
De sista veckorna lärde sig kullen att hoppa upp på fönsterbrädan. Nu, när man ser denna ampellilja, är det svårt att föreställa sig att den en gång hade väldigt många blomskott. Så går det när kullen är busig
 
Denna kull hann bara gå ut i kattgården ett par ggr, som vanligt är Ella med och övervakar det hela.
 
Det här klätterträdet är sen Marussia var liten kattunge (2009). Sen dess har 7 kullar använt det så ja, det är en bra kvalité på klätterträdet, men nu börjar det ge upp lite. Vi ska försöka linda/limma fast snörena som har gått upp.
 
Både Siri (Minnie Mouse) och Kit and Clowder flyttade i fredags så då blev det bara Sackie (Sacré-Coeur) kvar. Detta är på fredag kväll o Ella sitter och håller koll så att inte Sackie ska försvinna hon oxå.
 
Dagen efter flyttade Sackie o som vanligt gör vi så att mamma katt (Ella i detta fall) får vara själv ett tag så att hon hinner inse att alla kattungar har flyttat.

Idag har hon träffat Sakhi (rätt obrydd) o medan Sakhi var i vardagsrummet o undersökte alla dofter (dock missade han faktiskt kattungematen) så var Ella ute i kattgården. Vi tar små steg o tar det lugnt, allt för att inte stressa Ella o de andra katterna.
Spara
Spara
Spara

Kommentera här: