Testhem sökes

Att vara testhem är väldigt trevligt, roligt och givande. Det innebär att man bara har sibirisk katt/katter och att man låter folk som är allergiska att få komma och prova på om man tål katten/katterna.
 
Jag har varit testhem länge, närmare 8 år, och det är väldigt, väldigt trevligt. För mig har det inte varit meningen att man måste köpa av mig utan min tanke är att jag blir glad om man kan skaffa en katt. 
 
När jag testade min allergi fanns det även en hundvalp där och då visste jag inte vad jag reagerade på. Så det var på vinst och förlust vi for och tittade på Jivara (som är vår första sibir). Skönt nog tålde jag henne bra och numera tål jag de flesta hundar oxå.
 
Våra fyra katter (två är kastrater och två är fertila) har alla tyckt det har varit trevligt, för det mesta. Jag har satt gränsen till att ta emot två olika besökare/vecka.
 
Sen har jag även kokt skinka som vi mutar katterna med för att dom ska stanna kvar. Det är bara Marussia som kan gå iväg efter några bitar, de andra stannar snällt kvar och väntar på mera! Men här är Marussia faktiskt med på bild. Från vänster till höger sitter Dolce, Sakhi och Marussia och väntar på mera kokt skinka.
 
Här ligger Sakhi o Ella (strax innan hennes kull föddes) och väntar på sista testbesöket.
 
Jag brukar även kamma katterna och skicka med lite päls. Sen brukar jag även vilja att man kommer tillbaka en andra gång under loppet av en vecka, detta för att kunna se om det blir skillnad mellan gång en och gång två.
 
Det som är viktigt är att man tänker på att inte ha andra pälsdjur hemma. Jag tycker oxå det är bra om man kan ta det lite lugnt samma dag/dagen efter man har testat sin allergi.
 
Just nu har jag paus vad gäller att vara testhem, jag har på tok för mycket omkring mig och hinner tyvärr inte med. Den andra uppfödaren i Umeå-trakten är Susanne, som dock väntar på att hennes dräktiga hona ska föda när som helst.
 
Kontakta SäSK så att dom vet att du är intresserad av att bli testhem o här kan du läsa lite mera om vad det innebär att vara testhem.
 
 

Kommentera här: