Nu har alla kattungar flyttat

och vi kommer nu att pusta ut lite och även jobba ihop Marussia och Sakhi igen. Jag hoppas att det går lika snabbt och smärtfritt som förra gången. En sak är säker och det är att det kommer bli problem med att få Marussia att stanna kvar i vardagsrummet 1-2 nätter själv, nu när hon inte har kattungar. Jag tror att vi låter Dolce hålla Marussia sällskap.
 
Det har varit otroligt mycket omkring mig, med sjukdomar och annat som har gjort att jag har glömt vissa saker. Såsom att jag alltid brukar fota kattungarna på ett särskilt ställe, i en liten "glugg", när dom är 10 veckor. Så det blev inget sånt kort denna kull, får försöka komma ihåg det med Ellas kull.
 
Vi brukar alltid ta avskedsbilder när mamman får säga hejdå till sina kattungar och denna kull var Marussia totalt ointresserad av kattungarna, som ni kommer märka. Något jag oxå gör är att fota den nya köparen/de nya köparna med sin katt. Denna gång har jag fått tillåtelse att lägga upp samtliga bilder här.
 
 Vi brukar även alltid fota profilbilder oxå och här glömde vi bort att göra det när vi hade de externa blixtarna framme så jag tog bara en kattunge medan min man fotade. Det gäller att ha en ängels tålamod när man ska fota profil då kattungarna gärna tittar på allt annat än rakt fram mot fönstret.
 
Tanja flyttade i lördags och hon flyttar in till stan. Hon får sällskap av en ragdollkompis (som är född maj 2014) och eftersom det skiljer så lite i ålder så kommer Selma och Tanja nog ha väldigt roligt ihop.
 
Här kommer en bild på en ointresserad Marussia som blir lite tvättad av Tanja och så en bild på Erik och Tanja.
 
Pamina flyttade i söndags. Hon flyttar till Holmsund till en barnfamilj och en stor vallhund, Tjapp. Tur han är väldresserad och van vid katt.
 
Pamina är den andra katten jag har sålt till en hundfamilj men jag tror nog det kommer gå lika bra där som i den första familjen.  Där satte Yin hunden på plats efter bara ett par dagar med en tass (inga klor ute) mot Kira.


En bild på en fortfarande ointresserad Marussia och så en bild på Pamina tillsammans med Kristoffer, Pär, Elvira o Sanna.
 
Dylan flyttade igår och han kommer bli min nya avelshane.
 
 
Tanken är att han bla ska få träffa Ella nästa år. Dylan flyttar in till Umeå och han kommer få sällskap av en perser, Hendrix (som är född december 2014). Där kommer det nog gå livligt till då det skiljer så pass lite i ålder.
 
Marussia är fortfarande lika ointresserad av att säga hejdå. Sen en bild på fodervärdarna Johan och Bea.
 
Vi önskar alla kattungarna lycka till i deras nya hem.
 
Dylan kommer snart få en egen kategori, där man kan följa hans uppväxt tillsammans med sin kompis Hendrix.
 
 
 

Kommentera här: