Ella, dag 57

och hon har det jobbigt. Vi har dels haft väldigt varmt ett tag och sen är hon stor, även om hon inte går upp i vikt särskilt mycket. Hittills har hon gått upp bara runt 300 gram, men trots det ser det ut att vara proppfullt därinne. Men så var ju Ella stor redan innan parningen så det kan hända att ungarna äter av Ella.
 
Ella går ett par steg och sen lägger hon sig ner igen. Men hon har blivit väldigt intresserad av mat och när Ella då får mat så står oftast de andra katterna bredvid och väntar på att Ella ska gå därifrån.
 
Lilla gumman då... det ska bli så kul och väldigt intressant att se vilka som vill komma ut nästa vecka.
 
Marussia, som precis haft sin kull, har aldrig varit så här tung. Nu blev det "bara" 3 ungar i Operakullen, men ändå. Så hon är stor och vill ha mat, ofta och gärna!!
 
I början muttrade Ella lite åt en förvånad Marussia. Mycket berodde ju såklart på att de inte har setts på 3 månader, förutom små korta stunder. Men jag har städat - även om alla kattungesaker är kvar i vardagsrummet - och jag har även Feliway i väggen i vardagsrummet. Ella har även fått ett par stycken Zylkéne och nu funkar det bra. Ella har tom ro att komma upp och lägga sig ett tag i mitt knä, när jag sitter i soffan.
 
Här är några kort tagna i början av juli och det sista är taget dag 57. Någon som vill gissa hur många kattungar det kan vara?
 
Kort 2 är såååå typiskt Ella, dvs att hon ofta har tungan ute på kort, det spelar ingen roll om hon ligger stilla när jag närmar mig med kameran. Då ska hon alltid börja tvätta sig och göra sig fin.
 
 
 

Kommentera här: