Smart tjej

Katterna är mycket ute i kattgården nu för tiden och förra veckan fångade Marussia en näbbmus. Usch, tur jag hann fånga henne när hon kom in så Marussia inte skulle ha den i hela huset och leka med.
 
Dolce har lärt sig att om jag vill ha in katterna från kattgården så kan jag locka in dom ibland med godis. Något som funkar på alla utom på Marussia, som inte är så lätt att lura.
 
Tidigare i veckan släppte jag in Sakhi, Dolce och så väntade jag ett tag på att Marussia skulle komma in. Dolce satt under tiden troget kvar och väntade på om jag skulle ta fram godiset. När jag sen stängde fönstret, utan att röra godisburken, gick Dolce från toaletten. Men hon är smart - och hon hör bra - så om jag skakar på godisburken så kommer Dolce genast rusandes.
 
En gammal bild på Dolce som jag gillar väldigt mycket.
 
1 Erik Ågren:

skriven

Så klok hon är! :-)

Kommentera här: