I våras var jag och fotade Jivara

hos Maria Westling och dom bilderna har jag helt glömt bort att visa. Som vanligt var det otroligt svårt att välja ut bara några bilder. 
 
Först ska jag berätta att Jivara njuter ett lyxliv. Hon bor hos min mamma och blir ordentligt bortskämd, både med mat men även med mycket gos och kärlek och väldigt mycket egentid, de brukar ha långa och djupa samtal.

De enda gångerna Jivara åker bil är när hon ibland kommer upp till oss på sommaren, då vi bjuder på middag, och annars är det bara i samband med veterinärbesök, dvs väldigt sällan.
 
Jivara, som kastrerades för snart 3 år sen, har en väldigt starkt revirkänsla. Sommaren 2013 vandrade en katt förbi Jivara där hon satt ute i koppel. Jivara tyckte att det var intrång på hennes revir och innan mamma hann göra något hade Jivara ryckt till så att linan gick sönder.
 
Jivara jagade bort katten dels från sin gård och över till nästa hyreslänga. Väl där spöade hon upp katten ifråga, trots att hon hade kopplet släpandes efter sig. Det gick snabbt att fånga in Jivara och sen dess har vi såklart bättrat på säkerheten så att det inte ska kunna hända igen. Men ryktet har nog gått för nu går katter en lång omväg för att inte reta upp Jivara igen.
 
Jag valde att ta med våra söner eftersom Jivara vet att när jag kommer är det alltid något tråkigt. Såsom att klippa klorna, bli kammad eller ännu värre åka iväg till veterinär. Fast på slutet har hon skönt nog blivit mycket bättre. Hon kommer frivilligt fram till mig och protesterar inte när jag lyfter upp henne. Vår fina älskade bestämda dam, IC S*Busungarnas Valrhona Jivara.
Här kommer nu bilderna på vackra Jivara, tagna då hon är 7.5 år gammal.
 
Räkor vet hon vad det är för det får hon hos mamma.
 
Hon har alltid varit en väldigt skicklig jägare och jag älskar denna bild på Jivara och hennes fångst!
 
 
 
Dom två nästa bilderna bör jag nog förklara lite.  Maria har en låda, som vi ställde på högkant och sen placerade vi Jivara i den och lekte med en vippa (da Bird om jag minns rätt). På sista bilden hade vi busat upp henne ordentligt och hon är faktiskt snäll även om man inte kan tro det då man ser den bilden. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Therese:

skriven

så fina bilder :-)

2 Fanny L:

skriven

Hahaha! Jag älskar sista bilden, henne skulle man inte vilja möta i en mörk gränd :) Också superfint kort på henne då hon har vippan i munnen!

3 Carina:

skriven

Snygga tjejen och även där hon ser ut som en farlig varelse <3 <3

Kommentera här: