Äntligen, lite bilder från BJK:s utställning 2014

Till slut har jag tagit mig i kragen och redigerat de få bilder jag hann ta under BJK:s utställning. Båda batterierna lade tråkigt nog av.... men jag har fått snällt nog fått låna en del bilder så det blir i alla fall några katter.
 
Jag har fått låna några bilder av Marie, som jag tänkte lägga upp här. Tack vännen!
 
Först måste jag visa upp två bilder på otroligt vackra och väldigt maffiga Julle som bor hos Kicki
 
Det är svårt att tänka sig att vår fina och näpna Marussia tog BIV:en före Julle men denna utställning hade hon enligt domaren Eva Porat bättre pälskvalité även om Marussia har långt ifrån lika mycket päls som Julle har.
 
Visst är Julle så snygg, läcker och sååå maffig!!
 
CH Juliy Manchzhury RU tog sitt cert på lördagen och på söndagen ställdes han utom tävlan, då han blev stoppad i Sverige och måste utomlands för bedömning. Då han hade flera avkommor på denna uställning blev han båda dagarna BIS AVELSHANE!!  
 
 
GIC S*Deltas Marussia tog cert båda dagarna och som sagt BIV-V (bäst i variant-vuxen) på lördagen. Jättefin tjej men om man jämför med Julle här ovan så ja, BIV-V var verkligen inte väntat!

Fler bilder som jag har fått låna av Marie.
 
Min virvelvind Ella, som verkligen inte ville vara på utställningen, vilket kanske inte är så konstigt då hennes transportbur gick sönder på lördagmorgonen och buren (med Ella i) föll till marken.... Stackars chockade o stressade Ella. 
 
Eg började det redan i Norge i fjol då en katt höll på att smälla i kattburen, i vår rad. När jag gick dit och tittade så hade Ella backat från burdörren och låg och morrade. Stackars lilla tjej...

Efter Norge var det paus ett par veckor innan vi for till Finland (där det gick jättebra för alla vi som for. Ella fick t.o.m domarens specialpris på söndagen, något jag såklart är extra glad och stolt över). Efter Finland var det en längre paus, till BJK-utställningen nu i april. 

Att ABS:a Ella på lördagen var ett väldigt lätt beslut att ta och så fick Ella skönt nog Maud på söndagen, så det här är bilder från söndagen. Mattes famn är trygg och säker tycker Ella.

London (aka Ivan) var oxå där och här är två kort på honom och matte Fanny. Båda två skötte sig med bravur!  En trygg, lugn och väldigt harmonisk kille.
 
Therese hann oxå knäppa några bilder som jag har fått låna. Tack vännen!
 
Kort på Ella, som gick att ta fram till bedömning på söndagen. Maud var otroligt lugn, snäll och väldigt försiktig med Ella - något som jag uppskattade väldigt, väldigt mycket.
 
 
Ella i den relativt trygga buren. Vår älskade lilla virvelvind!
 
En kille som var väldigt lugn och cool var Ivan (London). Det var inte mycket som bekom honom inte. Även i utställningsburen var han lugnet själv.
 
En bild från söndagens bedömning av Marussia. Lugna, fina och underbart snälla Marussia. Tack Therese!
 
   
De få bilder jag hann ta innan batterierna lade av.
 
PR SC S*Klintgårdens Sasha, tog titel och blev NOM på lördagen. På söndagen tog hon cert, NOM och blev BIS!!
 
PR SC Fin*Tuiskutassun Black Maria fick på lördagen titel, NOM och blev BIS!!  På söndagen tog hon cert + NOM.
 
S*Fairlines Safir af MY tog båda dagarna EX2. Carina matchade jackan perfekt med vackra Safir!

NO*Tundrapaws Candy Cane tog cert båda dagarna. På söndagen blev det även BIV.
 
IC Puma tog EX2 på lördagen och på söndagen tog hon cert.
 
S*Lince's Genova (aka Minessa) blev på lördagen EX3 och på söndagen EX2.
 
S*Lince's Ancona (aka Elsa) fick EX2 på lördagen.

IC S*Altaicas Chana tog på lördagen EX2 och på söndagen tog hon cert.

Några bilder som jag tog när det var dags för Ivan (London) att hamna hos Maud. Det är Ivans första utställning och han är helt obrydd, eller vad säger ni? Kort två blev lite väl ljust men det var ett sånt där snabbt taget kort på finingen.

Ivans första utställning men han vet redan hur man charmar domaren. S*Deltas London (Ivan) fick EX1.
 

Kommentera här: