Vardag igen

Nu har skolan börjat om igen och det är skönt, då får jag lite bättre rutin på saker och ting.
 
Just nu är det helt kaos denna vecka. Visserligen idel trevligheter men även det kan ju bli lite väl mycket av ibland.
 
På fredag far jag och Carina upp inför kattutställningen i Luleå. Vi far dock upp på fredagen, direkt till Boden där vi ska hälsa på Lady o Lufsens matte (och såklart även se katterna). Efter det far vi till Karin, för att se hennes katter.
 
Efter det blir det en stund i vackra Gammelstad, innan det sen blir dags att fara till Luleå. Väl där hoppas jag att vi hinner förbi Triumph, som är kullbror till Marussia. Sen hoppas jag vi hinner förbi och hälsa på bla Ellas kullbror, Elvis Presley.

Middag och sen stupar vi nog i säng för på lördag blir utställning x antal timmar, innan vi sen kör hem igen på lördagen. Ja, detta är alltså planen. Vi får väl se vad det blir för något som hinns med.
 
Det kommer att kännas väldigt konstigt att fara på utställning och inte ha katt men detta är enda sättet att hinna fara och hälsa på Deltas-katter. Hemma blir det sen dags att hämta andan innan nästa vecka börjar om igen.
 
Förra veckan skulle vi fara iväg till stan, jag stoppar Dolce från att gå ut i kattgården, böjer mig fram för att stänga fönstret och ser att Ella sitter OVANPÅ nättaket. Bara att ropa på maken som - medan jag pratade lugnt och stilla med Ella (så hon inte skulle gå därifrån, tex upp på hustaket) - hämtade en stege och plockade ner en väldigt blöt och spak Ella. Det är tur att vår älskade virvelvind är lite skvättig vad gäller att vara utanför kattgården.
 
Ella fick jobba lite för att ta sig ut. Först stå på en hylla och sen jobba mot en annan hylla för att så kunna ta sig ut. Men nu är den vägen spärrad!  Hade det tex varit Jivara som lyckats ta sig ut hade hon inte suttit kvar - i regnet - och väntat på att bli upptäckt.
 
En bild på Ella Bella Bus, tagen för en månad sen, då hon faktiskt var utanför kattgården för en gångs skull.
 
 

Kommentera här: