Kinesiska filosofikullen

Det är inte klokt vad fort tiden går, kull 5 blir redan 2 år. Stort grattis och jag är säker på att båda två kommer få äta lite extra gott idag!
 
Både Yin och Yang (som numera kallas Sunny) har sin egna bloggar. Tryck på namnen så hamnar du där.
 
När Marussia väntade sin andra kull gick hon upp nästan lika som med hennes första kull, Änglakullen.
 
Änglakullen bestod av 5 underbara charmiga änglar medan Kinesiska filosofikullen bestod av två stora o väldigt livliga tjejer. Fast från början var det en tjej och en kille. Yin vägde otroliga 131 g medan "lillebror" Yang vägde snäppet mindre med 127 g.
 
Marussia gick dessutom över tiden och fick på dag 69 så det är ju inte så konstigt att tjejerna blev stora. Jag gör som jag alltid brukar göra, dvs jag fotar varje kattunge och skickar sen runt till några kompisar för att få hjälp med att bestämma kön etc. Jag skriver vad jag tror det är för kön etc. Ibland har jag rätt och ibland har jag fel.
 
Med Sunny var det ingen tvekan, det var en kille. Och när jag/vi väl hade bestämt det så slutade jag titta på könet. Jag reagerade på att Sunny alltid låg under lite i vikt, jämfört med Yin. Skämtade även om det och sa "det skulle inte förvåna mig om det är två tjejer".

När sen Sussie kom hit (när kullen var nästan 6 veckor) tittade hon på dom och sa direkt om Sunny "detta är ju en tjej".
 
Men jag har lärt mig av mitt misstag och kommer fota rumpor dels när dom är nyfödda men även när de är ca en vecka gammal. Då hinner ev svullnad gå ner och förhoppningsvis slipper jag flera såna missar.
 
Här kommer bilder från deras uppväxt här. Stort grattis Yin och Sunny på födelsedagen!!
 
Storasyster Yin är först ut.

Yang, aka Sunny.

Två kullbilder.
 
Måste även lägga upp ett kort på pappa Casper så att man ser varifrån storleken kommer ifrån.
 
Marussia är här på dag 66.
 
                          
 
 
 
 
 

Kommentera här: