Trots att det bara är tisdag

vill jag säga att vi har fått veckans bästa nyhet redan nu! Den kom dessutom vid precis rätt tillfälle som jag behövde muntras upp.
 
Igår var jag till veterinären med Dolce, för att ta ett nytt leverprov. Eftersom veterinären skulle vara bortrest imorgon skulle jag få ringa to em.
 
Därför blev jag aningen misstänksam när veterinären ringde tidigare idag. Men det var enbart med bra nyheter.
 
Dolces värden ligger helt inom gränsen - här blev jag tvungen att fråga om det var inom Dolces gränser - men nej, det är helt normala värden för katt. Sååå skönt att få höra. Nu vill jag ju såklart gå och ge finaste Dolce en godbit men det ska jag inte göra. Istället ska hon få massa pussar.
 
Det som är så otroligt är att vi har slarvat med Dolces leverfoder och ändå är värdena bra. En stor, stor sten har släppts från mina axlar.
 
Den här bilden tog jag på Dolce hos veterinären. Stackars Dolce som bara åker bil 1-2 tillfällen/år. Hon gillar det absolut inte och sätter igång att protestera (högt!) redan innan jag har startat bilen. Så här har hon inte helt hunnit hämta sig från pärsen att åka bil.
 
Väl hos veterinären är hon så otroligt duktig. Hon sitter snällt och stilla när dom rakar henne och tar provet. Vår underbara, unika Dolce!
 
 

Kommentera här: