Om Dolce vore en hund

I torsdags var vi på kalas och en av gästerna hade med sig en så otroligt söt och näpen hund, Whitie som är 6 år och är av rasen Bichon frisé. Jag är uppvuxen med hundar, modell större, och är van vid hundar. Trots det har jag alltid varit kattmänniska.

Detta är nu tredje gången jag smälter inför en söt liten hund. Första gången var när jag träffade Svante, andra gången kommer jag snart berätta mera om och så nu när jag fick träffa Whitie.

Trots att han är 6 år så var han så himla lik Dolce till sättet och personligheten. Man bara måste älska denna hund! Bichon frisé ska tydligen också vara allergivänlig och på mig funkade han bra.

Båda bilderna är tagna med mobilen.


Så här söt var Svante i aug i fjol.


För ett bra tag sen var jag på Djurmagazinet i stan och gick till kassan när jag såg en transportbur och hörde att det var hundvalpar i den. Jag tittade bakåt och det slutade med att jag blev tvungen att gå tillbaka och be att få titta på hundvalparna som var 5 stycken. Minns jag rätt var dom av rasen Chihuahua och dom var 8 veckor, hade nyss varit hos veterinär för slutbesiktning.

Det började alltså med att jag bad om att få titta på dom, sen bad jag dom öppna transportburens tak, jag bad att få fota kullen (här syns de 4 systrarna). Tyvärr hade jag bara mobilen med mig....


och slutligen bad jag dom ta upp den enda killen, en blå, så jag fick fota honom. Riktiga sötnosar var dom hela gänget och när jag frågade om jag fick klappa dom var nog lyckan gjord både hos mig och hos hundvalparna som tvättade mig och även försökte klättra upp på min hand.

Kommentera här: