Ella och Dolce

Det är totalt kaos här hemma och jag känner mig väldigt splittrad, då jag behövs på så många ställen. Jag önskar jag kunde klona mig i 4-5 personer, då skulle det vara lite lättare.

Dolce är mer och mer inne i vardagsrummet och dom två busar och har kul tillsammans. Vi har dock koll på Dolce så hon inte blir för ivrig eller för hårdhänt. Igår skrattade vi gott åt att Dolce var bakom en lång gardin och Ella var framför. Ella petade på gardinen och Dolce stack ut sin ena tass från sidan. Ella kommer nog få en väldigt stor personlighet även hon.

Jag har dock glömt bort hur dum (jo, för det är faktiskt kattungar när dom är så här små), orädd/framåt, busiga och framför allt hur mycket energi dom har vid denna ålder. Våra kattungar brukar ju flytta när de är mellan 12-13 veckor och Ella fyllde igår 13 veckor.

Vi har testat att hålla fram Ella mot Sakhi, som jag trodde skulle vara mest skvättig. Sakhi nosar på Ella (både fram o bak) och säger inte så mycket. Han håller sig gärna på avstånd o kommer inte så ofta fram till dörren.

Marussia däremot hon fräser mot Ella och har tom lappat till henne med tassen, men Marussia kommer däremot gärna fram till dörren och sitter och tittar in på Ella. Tittar in på Ella som dock inte bryr sig alls!

Vi far imorgon till Sundsvall o bloggen kommer inte uppdateras förrän nästa vecka. Utställningen är ju dock först lö-sö men vi ska göra lite andra saker före. Medan vi är borta kommer Ella o Dolce få vara fritt i huset. Ella får dock inte gå ut i kattgården ännu, för detta är fröken rymling.

Igårkväll när jag o mannen badade Sakhi kom Ella uppför trappan och skulle utforska övre plan. Vi tittade hur hon gjorde och jag är eg full av beundran för hennes vighet. Hon hoppar rakt upp från golvet nästan högst upp på högtalaren (vi har höga högtalare), klättrar sig upp sista biten. Sen hoppar hon upp på skivspelaren och så är det bara ett hopp till innan hon sitter på överdelen av "dörren" till vardagsrummet.

Sen är det en enkel match att hoppa ner till golvet och utforska omgivningen. Fröken rymling är väl rätta namnet på denna bustjej? Vi satte dit spikmattan på skivspelaren men hon är ännu så länge för lätt så hon bryr sig inte alls.

Kort kommer på bla Ella, men det får bli nästa vecka. Det är så mkt som har hänt här att jag inte har haft tid att fota Ella eller att bearbeta några bilder. Men håll tillgodo med bilder som Linda har fotat och som jag har lånat. Tack Linda!!
1 Marinettes:

skriven

Åh, herreminje, vilken söt liten dam!!

Kommentera här: