S*Deltas Raphael

Raphael, som numera kallas för Finkel, har jag idag skickat in för att komma med i SÄSK avelshaneregister. Annonsen bör komma in om ett par dagar. Ni hittar hans stamtavla här.

Han är HCM-testad 11/1 2012, med ett friskt hjärta. Fritestad för FIV/Felv och har blodgrupp A.

Finkel är på foder, bor i Umeå, och är en riktig myspropp. Varje gång jag/vi har hälsat på kommer han alltid glatt fram emot en, är nyfiken och social (vilket jag tycker är viktiga egenskaper). Han har dock ett "problem", nämligen svårt att stå upp när man ska fota, det blir mååånga kort där han ligger ner, antingen på mage eller också på rygg.

Finkel ställde jag ut som fertil på 3 utställningar. Dels en tvådagars i Luleå, där han fick EX1 båda dagarna, samt på söndagen även BIV. Jag hade också anmält honom till Sundsvalls sibirutställning - där det visade sig att jag fick med alla tre katterna jag hade anmält - och där fick han också EX1.

Några bilder på Finkel sen han föddes fram till nu. Vi börjar med en bild där han är nyfödd.


Här är han ungefär 1 månad gammal och har absolut inga som helst problem med att ligga på rygg.


4,5 vecka.


6 veckor


9 veckor


Redan som liten kattunge ville han gärna ligga ner, fortfarande 9 veckor.


Vecka 12


Måste ju lägga upp även denna bild, även om man inte ser så mycket av Finkel framifrån. Här ligger han och Dolce och myser.


En avslappnad kille, ungefär 4 månader.


September 2011, Linda har tagit kortet av Finkel på Sibirutställningen. Här är han ungefär 6,5 månad gammal.


Ett mobilfoto som fodervärden tagit, okt -11. Fodervärden kallar honom - med rätta - för Finkel livsnjutaren!


Ett foto där Finkel är drygt 9 månader, tillsammans med fodervärdens son, Sirius. Dom kommer väldigt bra överens trots att Sirius bara är 2 år gammal.


En fotoserie tagen i november.


Kort tagna nu i janauri, då jag lämnade tillbaka honom efter provtagningarna (HCM, fiv/felv, blodprov).

1 Lotta:

skriven

Ha ha han är nästan större än pojken, sicken snygging!

Kommentera här: