Godkänt

Idag är det alla hjärtans dag och det har jag firat med att ta in tjejerna på slutbesiktningen. Yin o Sunny (Yang) var så duktiga på väg in. Jag hade med mig en bärare då jag har ont i kroppen idag o enligt rapporten var tjejerna lugna. De satt ett tag, lade sig ner ett tag o så höll dom på. Men inga pip eller så.

Väl hos veterinären tog vi ut varsin kattunge. Jag tog Sunny medan sonen tog Yin. Sunny var lite fuktig under tassarna men vande sig rätt snabbt. Undersökningen gick alldeles utmärkt och likaså både vacc. spruta 2 och chipmärkningen.

Sen blev det Yins tur. Hon var mindre fuktig under tassarna än Sunny var. Själva undersökningen gick bra där också. Vid sprutan o chipmärkningen öppnade hon dock munnen, men det kom inget ljud från henne.

Veterinären tyckte att det var två fina kattungar, stora och kraftiga.

När dom kom hem fick dom mat och sen har dom slocknat. Själv har jag ätit middag och känner mest för att slockna jag också, både pga värk men även pga svår huvudvärk. Bortsett från att jag inte dricker kaffe känner jag mig nästan så här....
1 Marinettes:

skriven

Skönt att allt gick bra hos veterinären. Ta' det lugnt Gunilla och krya på dig!

Kram, kram

2 Susanne M med familj:

skriven

Hoppas det känns bättre idag!! Vad roligt det hörs att veterinären tyckte det var fina ungar!! Jag menar, det tycker ju vi med, men vi kanske är partiska ;-)

Kommentera här: