Picasso

Fick ett sånt fint mail + bilder av Picassos matte så jag bara måste lägga ut det här också.  Det är så härligt att höra hur bra det har gått! En helt underbar bild där stora, fina Dumle o Picasso nosar på varandra!

Det har gått bra för Picasso. Jag lät honom ligga i transportburen nån timme så de fick se varann ett tag. Sen öppnade jag luckan och lät Picasso själv bestämma när han skulle lämna den. Han låg kvar ett tag och tittade på omgivningen men nyfikenheten tog överhand och han gjorde en snabb utforskning av vardagsrummet, hallen och arbetsrummet. Sen gick han in i buren igen och sov 3 h. Jag hängde en liten filt över buren som delvis skymde öppningen så att det skulle kännas ombonat. Sen  var han hungrig och åt glupskt och så blev det ny runda i samma rum. Dumle följde nyfiket efter och ”pratade” med honom. Sen somnade han igen i en kattbädd som ligger i fönstret bredvid där jag brukar sitta.

 

När vi skulle gå och sova så åt han lite mer + lite bus i sängen. I natt har han sovit i vår säng mitt emellan oss hela natten. Inget pip eller jamande alls. Dumle däremot har inte sovit i sängen, å andra sidan så brukar han oftast sova på nattduksbordet i en kattkoja, men den hade jag tillfälligt flyttat, eller längst nere vid fötterna.

 

På morgonen blev det mera mat och sen har han utforskat hela lägenheten + massor av bus, med Dumle i hälarna. Alldeles nyss så har han hittat en mysig plats längst upp i klätterträdet i vardagsrummet med god utsikt över rummet och hallen.

 

På förmiddagen har han också varit ut på den ena balkongen och tittat på förbipasserande. Spännande!

Kommentera här: