Har haft fint besök idag igen

av Finkel (Raphael). Kärt barn har många namn och denna myspropp har en del. Han är så otroligt mjuk, fin och gosig. När jag kom till fodervärden idag och pratade med henne och sonen hörde Finkel mig. Han började prata och kom sen gående till mig. När jag lyfter upp honom så spinner han bara.

Men att åka bil tycker han inte längre om, både förra gången och idag har han pipit, mest på vägen hit och lite mindre på väg hem - men då är han ju också ganska trött.

Min förhoppning var att om jag bara hade ute Finkel, Dolce och Sakhi samt gav god mat och busade så skulle Sakhi se att Finkel är jättefin och snäll, men det är för tidigt. Sakhi kommer mycket väl ihåg att Marussia har jagat honom pga kullen.

Så Finkel får nu stanna kvar hos fodervärden, där han har det väldigt bra, och så får jag komma och hälsa på lite då och då.

När han har varit här idag så har han hunnit busa rejält med både mamma och moster, äta lite mat, gosa hos oss, jamandes leta efter mig och framför allt hunnit charma kvällens testpersoner!

Sakhi fick vara utanför kattgården, i sele förstås, och jag passade på att fota katterna.Till att börja med lägger jag in en bild på Finkel, tagen idag.
1 Susanne Vikström:

skriven

Japp, vi blev totalt charmade av den lille charmören ;) Vi bara längtar efter att åka och träffa den lille sötnosen i Tavelsjö!!

Tack för igår, alltid lika trevligt att prata katter. //Susanne

2 Marie:

skriven

OOOOHH vad han har vuxit!! Underbar bild på en mycket vacker kille ♥♥♥♥♥

Kommentera här: