Stackars liten Dolce

Det är på tok för sällan jag är ute och "övningsåker" med katterna en och en. Det har varit väldigt mkt omkring mig och att jag har varit dålig nästan hela hösten har ju inte underlättat. Jag kan inte ens komma ihåg när Dolce senast åkte bil.....

Idag tog jag henne till veterinären för att göra en liten utredning på henne. Dolce är ju konstant hungrig och nu när Marussia är dräktig så går det ju hyfsat bra att bevaka Dolce o matningen. Det blir nog värre när kattungarna ska börja äta mat.

Som jag ser det nu finns det två alternativ.   1) mannen får göra en väldigt djup matlåda så att Dolce bara får in huvudet och kan känna doften, men inte komma åt matskålarna med tassarna eller 2) kattungarna stängs in i lekhagen jag och Carina har köpt.  Dolce är ju inte så duktig på att hoppa högt så under matstunden stänger man in kattungarna och stackars Dolce får se på. 

Hos veterinären idag togs blodprov och veterinären lyssnade och klämde på Dolce. Hon fick bra beröm för att hon är så snäll och veterinären tyckte inte att hon var så tjock (vilket förvånade mig lite) men att hon har fruktansvärt mycket päls.

Det gick väldigt bra att ta blodprov på Dolce, hon muttrade bara lite grann men sen satt hon rätt stilla, det var nog jobbigast att ha det åtsnört. Det var nog värre att åka bil in till stan, tur att jag var ensam. Jag satt och pratade med Dolce nästan hela tiden - tom och sjöng -  och till slut blev hon tystare och tystare. På hemvägen var hon nästan helt tyst.

Nu är som sagt en utredning påbörjad och jag vet inte heller om det kommer att ge något, men jag känner att jag måste prova detta också. Vi vill ju ha kvar vår älskade kelgris  så länge vi bara kan.
1 Linda & Valentine:

skriven

Jag hoppas utredningen kommer gå bra! kram

2 Marie:

skriven

Håller också tummarna för att utredningen går bra.

Ett tips inför när bebisarna ska börja äta fast mat är en kartong med ett litet hål i så bebisarna kommer in men inte Dolce :) Men det löser ju bara problemet tillfälligt för visst är det märkligt att hon är så hungrig jämt. Hoppas att allt ordnar till sig.

Kram

3 Lena:

skriven

Hoppas det går bra med ditt söta matvrak och utredningen.



Du får göra som tipset jag läste om..

Köp en billig transportbur i plast (på Rusta eller liknande) med plastgallerdörr och gör en liten öppning bara stor nog för småbebisarna att komma in genom för att äta.



Risken är ju dock att ett/flera matvrak

ändå är där och sen fastnar med huvudet...



Kram Lena och sibbarna i Kåge

4 Sandra:

skriven

Allan är också hungrig jämt och har börjat tigga, men inte riktigt så som du beskriver Dolce. Jag tyckte han var tjock men det visade sig att det var en massa päls för när vi klippte honom var det en smal kissemiss där under...



Hoppas det går bra med utredningen och framtida matintag!

Kommentera här: