Sibbe

Fick ett så underbart telefonsamtal idag. En man ringde från en by och berättade om hur han lyckats - med mkt tålamod förstås - få en vildkatt tam. Han hade sett bilden på min man o Sakhi i tidningen och ringde för att fråga lite saker och berätta om sin katt.

Han är väldigt säker på att det är en Sibirisk katt, därav namnet Sibbe, och det roliga av allt är att Sibbe numera är inomhus. Följer husse överallt och tom tillåter främmande människor att klappa honom.

En liten solskenshistoria med för en gångs skull ett lyckligt slut. Jag har så svårt för att förstå hur folk kan släppa ut sin katt/katter och inte bry sig ett dugg om dom. Det spelar ingen roll om det är raskatt eller huskatt, dom är värd precis lika mycket ändå.

Telefonen har gått varm idag o jag har precis hunnit klä på mig, nu ska jag ta och försöka få i mig lite frukost innan jag ska väga kattungarna, i synnerhet nummer 1 som vägde "bara" 98 gram. Det är ju en väldigt bra vikt, jag vet det, men jag vill bara dubbelkolla att h*n får i sig mat och inte blir bortknuffad.

Om ca 2 veckor får jag vara med om ännu en kattförlossning, då jag far till Carina och My.

Än en gång, tack för alla fina sms och telefonsamtal!

Jag hann inte fota så mycket igår men några bilder blev det som jag kommer lägga ut senare idag. Jag kommer även - när min man kommit hem - fota varje kattunge ordentligt och även lägga upp bilder. Men det blir först ikväll, så ni får ha lite tålamod.
1 Carina:

skriven

Ja du är så välkommen det känns bra att du kommer.

Jag kommer ju att vara ensam då eftersom resten av familjen är i fjällen.Det va jätte häftigt att få se en förlossning längtar till nästa som blir snart.



Kram från mig o Nathalie

2 Louise:

skriven

Vildkatten kanske var Mattis (Stengränds August Topas)??

Kommentera här: