Jobbig dag

Idag tog jag ut kattungarna i kattgården igen och alla hoppade och skuttade, så även Raphael. Ända tills han kom på att han kan klättra på gallret. Tyvärr ingen bild eftersom jag inte hade med kameran ut idag.

Jag lät ungarna vara kvar i rastgården, samlade ihop dom i Anaels/Galgaliels bur och så fick dom vänta medan vi flyttade fotostudion och satte upp den på det nya stället.

Jag trodde faktiskt att det skulle vara rätt lätt att fota dom idag eftersom dom var knäckta men icke då. Antingen hade dom fått lite mikrovila eller också var det den nya miljön, för dom var såååå svårfotade idag. Ett par bra bilder/kattunge hoppas jag det blev i alla fall.

Vi har även tagit bort avspärrningen och just nu är det bara Anael och Michael som undersöker, dom andra tre (Shekinah, Galgaliel o Raphael) ligger och sover. Men till natten bygger vi upp avspärrningen igen, tycker det är bättre att ta det sakta men säkert.
1 Monica:

skriven

Inte är det lätt att ta bilder av kattungar. Allrahelst inte när de är så pass rörliga. Av 300 tagna bilder kanske 10-20 blir bra. :)

2 Kicki:

skriven

Ha ha, så även du har klätterkusar som är högst uppe på väggarna i rasthagen! Tur man har har tak över hela, för annars vore de nog snart på utsidan av gallret ;-D Ser fram emot bilderna, oavsett hur de blev! Oftast är ju de som man inte tycker är så bra de man skrattar åt mest efteråt!! Kram

Kommentera här: