Idag händer mycket för änglarna

Vi har som vanligt klippt klorna (klipper varje vecka) och det är tyvärr fortfarande inte en hit. Denna gång kom jag på att om jag ger godis samtidigt som Lars klipper så borde det underlätta, vilket det gjorde, för alla utom Michael. Han skulle minsann inte ha något godis!

Det konstiga är att det är mest främre klorna som tycks vara jobbiga att klippa, inte de bakre klorna. Skumt!

Efter klippningen for vi till veterinären, där jag träffade idel bekanta från BJK, vilket ju är trevligt. Dags för vacc 1 och ungarna var så duktiga, sa inte ett pip. Dom hade nog gett upp för dom pep en hel del på väg in. Tjejerna var till att börja med tysta men sen började dom också pipa.

På hemvägen var Michael så trött, så han hann nästan somna, vilket tur nog spred sig. De tre som hade svårast för denna långa biltur var Shekinah, Galgaliel och ibland Raphael. Men hem kom vi till slut och nu får dom vila ett tag innan det är dags för nästa pärs.

Dels borsta kattungarna ordentligt och sen blöta ner pälsen. Det är ju verkligen inte så långt kvar innan dom flyttar och jag vill hinna med så mycket som möjligt innan dess. Lite synd att jag fick fara bort förra veckan, men ibland kan man inte säga nej när en kompis behöver hjälp.

Kommentera här: