Våra underbara, älskade katter

Korten på Dolce är tagna före kastreringen eftersom hon inte får gå ut ännu. Hon är så söt så jag vill bara pussa på henne HELA tiden!  



Lite bus med kopplet. Dolce är otroligt duktig på att stå på bakbenen. Hos mamma brukar hon sitta på matbordet, på bakbenen, och sträcka fram framtassarna och pipa lite. Då är det bara för mamma att lyfta upp henne till sin famn. Så sitter dom sen där och gosar.
 

Äntligen fick Sakhi komma ut, efter senaste utställningen. Han älskar att bara sitta och känna hur vinden blåser genom hans päls. Han är en underbar filosof och att jag kallar honom vår solstråle är väl uppenbart, bästa katten med absolut bästa temperamentet.



Marussia har blivit vår underbara gosegumma. Så fort man kommer upp på morgonen vill hon gosa, lite inställsam är hon också. Hon tror inte att vi vet att yngsta sonen redan har gett henne mat på morgonen.  Marussia föredrar att hålla sig i skuggan, gärna ligga i ett hål med lite sand som vi har ute.


Jivara, vad ska jag skriva om denna mycket speciella katt. Hos mig stannar hon inte så länge men hos äldsta sonen. Det är ren kärlek mellan dom två. Jag gosar mycket med Jivara nu för tiden och ibland händer det att hon stannar kvar hos mig, ett litet tag.  Även denna tjej vill helst vara i skuggan. Hon kan sitta länge och lyssna på små råttor/sorkar och har världens bästa tålamod vad gäller att vänta ut bytet. Hon fångar snabbt ett byte, även fastän hon sitter i koppel, det är verkligen inget som helst problem med det. Första sommaren hos oss satte mannen ut henne på bron, gick in och kom ut en min senare. Då hade hon fångat sitt första byte.   Tyvärr är hon inte lika lätt att fota som dom andra katterna så jag kommer ta några nya, bättre kort sen.

Kommentera här: