Imorgon är en stor dag

för då ska Dolce kastreras. Blandade känslor det där. Ja, inte att hon ska kastreras, för det är ju självklart eftersom hon inte går i avel men lite orolig är jag att något ska hända vår finaste busfrö.

Trots att jag har haft en del katter är hanar det enda som jag har kastrerat. Britterna skänkte vi bort och Maggie May fick två kullar till, Athos kastrerade vi ganska snabbt och Sakhi blev ju kastrat när han var ca 1.4 år. Att kastrera en hane är ju en mycket lättare operation än för honor så det är nog därför jag är lite nipprig. Det kommer gå bra imorgon men jag kommer vara med mamma o Dolce hela dagen, ända tills det är dags att fara till kursen.

Ska bli intressant att se hur Dolce kommer förändras, om hon förändras. Hon är ju redan nu väldigt gosig och social.

Idag har katterna fått vara ute ett par timmar o så dom har längtat. Sakhi, som annars mest sitter och bara njuter av att vara ute, har idag sprungit och jagat fjärilar. Fascinerande att se hur pass smidig och snabb han ändå är.
1 clarellis:

skriven

Det kommer att gå bra ska du se.

Cassis som kastrerades vid snittet är så otroligt kelig nu fast hon har kattunge så jag undrar hur det blir när han har flyttat :-)

Kommentera här: