Idag lördag

har vi haft besök av Linda, med föräldrar samt den stilige Valentine. Linda var dessutom snäll nog att ta med sig en del av sin fotostudio till oss för att fota alla våra katter. Kullkort kommer imorgon och dom enstaka bilderna kommer lite senare.

Det är mycket att dra med sig och som sagt, ändå var det inte allt. Här har jag fotat Linda och Bugatti (som var väldig busig och smått galen ). Det gäller verkligen att ha ett stort tålamod när man fotar djur och barn.





Jag hämtade hem Sakhi från mormor (hittills ingen mer kissolycka). När Jivara och Valentine fick nosa på varandra fräste Jivara, när det var dags för Sakhi och Valentine fräste Valentine. Vi satte Valentine ett tag i vår stora bur och kattungarna var väldigt intresserade, liksom förstås våra stora katter.

Efter ett tag stängde vi in Jivara och Sakhi i tvättstugan medan Valentine fick gå runt. Snabbt fick han sällskap av Lamborghini som var och sniffade honom i rumpan ett bra tag. Det gick väldigt bra med alla kattungar - fast det är klart att Triumph skulle göra sig stor och farlig för Valentin, innan Triumph sakta smög sig in under soffan.
Har ni möjlighet att fota er ell era djur hos Linda så ska ni verkligen ta chansen Hon är en otroligt duktig och begåvad tjej och jag är så glad att jag har ett par kort tagna av henne, dels i höstas och nu idag. Linda kommer fota på Cool Cats utställning i slutet av augusti (i Luleå). Att hon dessutom är jättetrevlig är bara ett stort plus.

Vi har samma kamera som Linda har men det är stor skillnad på kort och kort. Linda var snäll nog att låna ut sin kamera (med vårt minneskort i) och fotostudion så nu har jag några fina bilder på Valentine. Det första har jag tagit, det andra tog Linda. Viss skillnad som sagt....


Kommentera här: