Flyttar

ja, inte jag men ikväll när jag pratade i telefonen kom yngsta sonen och berättade att Jivara hade hunnit flytta båda ungarna. Nu var det bara jag och han hemma så vi letade i bolådan (om hon gömt ungarna bakom kattbädden), under borden, sofforna, i hallen etc. Det allra första stället vi letade på var i vårat sovrum dock eftersom hon är ganska förtjust i en garderob men inga kattungar där.

Sönerna har övervåningen för sig själv så vi gick dit och letade. Skulle just dra ut sänglådorna och leta i/bakom dom när jag bara skulle bädda till hans säng. När jag lyfter på täcket så hittar jag två små söta kattungar.  Vi har dessutom riktigt kallt ute, runt -21 sist jag tittade, så jag ville inte ha dom någonstans krypandes på golvet.

När vi bar ner dom så försökte hon direkt flytta dom igen, så nu har jag stängt in Jivara och Dolce&Gabbana i sovrummet, i garderoben hon gillar. Samt satt dit kattbädden med en filt för. Jag har självklart burit in vatten, mat, sand och även Feliway. Får se om hon är lugn i natt eller om hon bara vill krafsa på dörren för att komma ut.

Gabbana börjar vilja krypa ut ur kattbädden, vilket ju inte är så bra och i synnerhet inte nu.   Dolce har idag bara fått en mål mat och hon har själv gått upp några gram sen imorse. Sista medicinslurken fick dom ikväll så nu är det slut, vilket känns bra.
1 Linda:

skriven

Hej! Min dator har krachat så jag har inte kvar något av materialet du skickade åt mig till hemsidan! Har du kvar det på datorn så att du kan skicka igen ?

2 Linnéa:

skriven

allt bra? :)

3 Louise Kareld:

skriven

Bilden på malloppan,Dolce, med näsan i vädret är bara för ljuvlig!!! :-)

Kommentera här: